- Презентации
- Презентація до уроку за романом П. Загребельного Диво
Презентація до уроку за романом П. Загребельного Диво
Автор публикации: VМалий В.И.
Дата публикации: 07.05.2016
Краткое описание:
1
Павло Архипович Загребельний Роман “ДИВО”
2
Основні питання уроку 1. Історія написання роману “Диво” П.Загребельного. 2. Чому ж “Диво”? 3. Часовий простір у романі. 4.Основна проблема, висвітлена в творі. 5. Сюжетні лінії роману. 6. Центральний образ роману.
Благодаря этой рекламе сайт может продолжать свое существование, спасибо за просмотр.
3
НАЙДАВНІШИЙ МАЛЮНОК СОФІЇ КИЇВСЬКОЇ
4
ІСТОРІЯ НАПИСАННЯ Павло Архипович Загребельний стверджував, що романи не пишуться легко. “Роман вибудовується, як велике багатолюдне місто або як ціла держава.”
5
Задум створити роман про Київську Русь виник спонтанно Працюючи над романом “День для прийдешнього,” письменник задумав написати кілька вставних розділів про старовинний КИЇВ. Почав нагромаджувати історичні матеріали й раптом осягнув, що назбиралося занадто багато цікавих фактів як для вставок, і тому можна починати окремий твір…
6
“ДИВО”- перший історичний твір П.Загребельного. Написаний твір в 1968 році. Робота над ним тривала більше шести років. В історичній романістиці жанр цього твору визначають як історико- філософський роман.
7
ЧОМУ Ж “Д И В О”? ПЕРШЕ ДИВО – СОФІЯ КИЇВСЬКА, ПАМ*ЯТКА АРХІТЕКТУРИ ЧАСІВ КНЯЗЮВАННЯ ЯРОСЛАВА МУДРОГО. ДРУГЕ ДИВО – ЛЮДИНА, КРАСА ЇЇ ДУХУ. У ЦЬОМУ РОМАНІ АВТОР ПРОЯВИВ СЕБЕ СПРАВЖНІМ МАЙСТРОМ У ВИМАЛЮВАННІ ХАРАКТЕРІВ СВОЇХ ГЕРОЇВ .
8
ЧАСОВИЙ ПРОСТІР В РОМАНІ ЕПОХА ХІ СТОЛІТТЯ ПЕРЕДВОЄННИЙ І ВОЄННИЙ ЧАС. ОКУПАЦІЯ КИЄВА ФАШИСТАМИ КІНЕЦЬ 60-х –ПОЧАТОК 70-х років ХХ СТОЛІТТЯ
9
ОСНОВНА ПРОБЛЕМА РОМАНУ- ЛЮДИНА І МИСТЕЦТВО. МАЙСТЕР СИВООК, ХУДОЖНИК-БУДІВНИЧИЙ, БАТЬКО І СИН ОТАВИ НЕ МИСЛЯТЬ СЕБЕ ПОЗА МИСТЕЦТВОМ. ВСЕ ЖИТТЯ ДО ОСТАНКУ ВІДДАЮТЬ ТІЛЬКИ ЙОМУ.
10
СЮЖЕТНІ ЛІНІЇ РОМАНУ ЯРОСЛАВ МУДРИЙ І МИТЕЦЬ СИВООК -АРХІТЕКТОР СОФІЇ КИЇВСЬКОЇ. КИЇВСТКИЙ ПРОФЕСОР ГОРДІЙ ОТАВА І НІМЕЦЬКИЙ ПРОФЕСОР ДО ВІЙНИ, А ПІД ЧАС ВІЙНИ – ОФІЦЕР-НИЩИТЕЛЬ ШНУРРЕ. БОРИС ОТАВА І МОСКОВСЬКА ХУДОЖНИЦЯ ТАЯ ЗИКОВА
11
ЦЕНТРАЛЬНИЙ ОБРАЗ РОМАНУ “МАЙЖЕ ТИСЯЧУ РОІВ СТОЇТЬ НАША СОФІЯ, МОВБИ СВІДЧЕННЯ НЕСХИТНОСТІ ІСТИННИХ СЛІВ БОЖИХ, ХОЧ СКІЛЬКИ ЗЛОЧИННИХ РУК ЗДІЙМАЛОСЯ НА ЦЮ СВЯТИНЮ” П.А.ЗАГРЕБЕЛЬНИЙ
12
У ЧОМУ ДИВИНА СОБОРУ? АРХІТЕКТУРНИЙ СТИЛЬ БАРОКО, В ЯКОМУ ВИБУДОВАНО СОФІЮ, У ЄВРОПІ РОЗВИНУВСЯ В 16-18 ст. СОФІЯ Ж – ПАМ8ЯТКА ХІ ст.! Дійсно, диво! АНАЛОГІВ ТАКОГО СТИЛЮ В АРХІТЕКТУРІ ХІ ст. В СВІТІ НЕМАЄ. ЦЕ ОЗНАЧАЄ, ЩО КИЇВСЬКА РУСЬ БУЛА ПЕРЕДОВОЮ ДЕРЖАВОЮ В ЄВРОПІ.
13
ХРАМ – СОФІЯ КИЇВСЬКА - НЕ НАГАДУВАВ ВІЗАНТІЙСЬКИХ ЦЕРКОВ, ЗВІДКИ ПРИЙШЛО НА РУСЬ ХРИСТИЯНСТВО, БО НЕ БУЛО В НЬОМУ ПРОСТОТИ Й СУВОРОСТІ, А БУЛО “ЩОСЬ БУЙНО-РОЖЕВЕ, ПРИХОВАНО-ПОГАНСЬКЕ”, ЯК У ТИХ ДЕРЕВ*ЯНИХ СВЯТИНЯХ, ЩО ЇХ НИЩИЛИ ПО ВСІЙ РУСІ. “ВІН БУВ БАРВИСТИЙ, ЯК ДУША Й УЯВА НАРОДУ, ЩО СТВОРИВ ЙОГО,”- ПИШЕ АВТОР.
14