- Учителю
- Інтелектуальна гра «Знавці української мови» для учнів 5-6 класів
Інтелектуальна гра «Знавці української мови» для учнів 5-6 класів
Інтелектуальна гра «Знавці української мови»
для учнів 5-6 класів
Мета:
- закріплювати й поглиблювати знання учнів з української мови та літератури;
- виховувати бажання дізнатися більше;
- розвивати мислення, пам'ять, уяву;
- виховувати любов до рідної мови.
Обладнання: картки з завданнями, малюнки гроїв казок.
Хід заходу
1-й учень
Хочеш будувати міста,
Комету схопити за хвоста,
Керувати машиною в полі
Чи кораблем у синьому морі,-
Старанно в школі навчайся,
Знань набирайся!
2-й учень
Недарма йдемо до школи,
Без наук не можна нікому.
У справжнє життя
Нерозумним увійдеш -
За хвилину пропадеш.
Щоб помилок не припустити,
Треба розум свій гострити.
В нашій грі перевіримо докладно
Просто буде вам чи складно.
Ведучий. Діти, сьогодні ми здійснимо мандрівку на острів, який має незвичайну назву АБВГДейка. Погляньте, хто зустрічає нас на цьому незвичайному острові?
Діти. Нас зустрічає ворон Гаркуша.
Ведучий. Перед нами багато хмарок, кожна з яких має свою тему. Перелітаючи з однієї хмарки на інші, ворон Гаркуша пропонує вам виконати завдання. Напрямок руху вказуватиме стрілка. Які теми пропонує згадати Гаркуша? (Діти читають назви тем, записаних на хмаринках.)
Ведучий. Оцінювати ваші відповіді буде чесне та доброзичливе журі.
Назви команд: «Жовті», «Сині», «Червоні».
Наша мандрівка розпочинається. Під час зупинки на хмаринках до вашої уваги - запропоновані завдання, написані на жовтому, синьому та червоному кольорі. Буде запропонований час для обговорення. Якщо команда готова відповідати, командир підійматиме табличку з назвою команди.
Завдання для гри
1. КАЗКИ
Завдання. Відгадайте загадку. Про якого казкового героя йдеться?
«Жовті»
Поліно якось приніс Джузеппе до хати.
Почав він з нього майструвати,
Поліно стало розмовляти.
Хто в цім поліні розмовляв?
Кого Джузеппе майстрував? (Буратіно)
«Сині»
Скоріше б вечір надійшов,
Настала чарівна година,
Щоб принц на балу відшукав
Свою наречену єдину.
Ніхто в палаці не знає моє ім'я.
Лише дванадцята година настане,
До своєї комори повернусь я. (Попелюшка)
«Червоні»
Стріла полетіла - попала в болото.
А в цьому болоті зелена красуня
Заради Івана стала чарівна, красива, рум'яна. (Царівна Жаба)
2. ШКОЛА
Завдання. Відгадайте загадку.
«Жовті»
У білому полі сині простягнулися лінії.
Ними друзі йдуть, один одного за руки ведуть. (Букви в зошиті)
«Сині»
Білий зайчисько
Стрибає чорним полем. (Крейда)
«Червоні»
В шкільній сумці я лежу,
Як ти вчишся, розкажу. (Щоденник)
3. СЛОВА
Завдання - спільне для всіх команд.
Завдання. Складіть декілька нових слів, використовуючи букви, що входять до складу слова ПАРОПЛАВ.
4. ПРИСЛІВ'Я
Завдання. Відновити прислів'я.
«Жовті». ПРАЦЯ - БЕЗДІЛЛЯ. (Відповідь: Маленька праця краща за велике безділля.)
«Сині». КОРІННЯ - НАСІННЯ. (Відповідь: Яке коріння - таке й насіння.)
«Червоні». СВІТЛО - ТЬМА. (Відповідь: Вчення - світло, а невчення - тьма.)
5. НУМО, ПРОЧИТАЙ!
Завдання. Прочитайте слова. Відшукайте «зайве».
«Жовті»: ВЕЦІЛЬО, ЛИПЗЕНК, ЧАУРК, ІРОВД.
Відповідь: ОЛІВЕЦЬ, ПЕНЗЛИК, РУЧКА, ВІДРО. «Зайве» слово ВІДРО.
«Сині»: ЯМЧ, РАБАНАБ, ЯОЛ, ҐАЗИД.
Відповідь: М'ЯЧ, БАРАБАН, ОЛЯ, ДЗИҐА. «Зайве» слово ДЗИҐА.
«Червоні»: ЛЕЙК, ЛИНСТІПЛА, БАФРА, ТЕІВР.
Відповідь: КЛЕЙ, ПЛАСТИЛІН, ФАРБА, ВІТЕР. «Зайве» слово ВІТЕР.
6. ДІЇ
Завдання. Виконайте математичні дії та прочитайте слово.
«Жовті». ЧВ+ЕР+ИР-РИР+ТЬ= ... (ЧВЕРТЬ).
«Сині». КАН+І+КОМ+УЛ-ОМ+И= ... (КАНІКУЛИ).
«Червоні». ПЕМ+РИК-ИК-М+ЕР+ВА= ... (ПЕРЕРВА).
7. РЕЧЕННЯ
Завдання. Спільне завдання для всіх команд. Скласти речення із букв запропонованого слова ЛІТО.
Наприклад: Лариса і Тетяна - однокласниці.
Журі підбиває підсумки, оголошує результати.
Ведучий. Вітаю вас, діти, з перемогою, якої досягли завдяки старанності, працелюбності та бажанню вчитися.
3-й учень
Школа - це найперший день,
Коли відкрили Букваря.
Букви перейдуть в слова.
Цифри - у складні задачі.
Учні (хором). Ура! Ура! Знань! Натхнення! До побачення!
Учасників гри нагороджують медалями «ЗНАВЕЦЬ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ».