- Учителю
- Календарне плануванння із зарубіжної літератури 8 клас
Календарне плануванння із зарубіжної літератури 8 клас
Номер уроку
| Дата | Підтема | Примітка | ||
П | Ф | П | Ф |
| |
1 |
|
|
| Художня література як мистецтво слова, її місце серед інших видів мистецтва.
|
|
2 |
|
|
| Вільям Вордсворт (1770 - 1850). Уславлення в сонеті «До прекрасно-го» величезної сили «святого мистецтва». Вірш Вордсворта як гімн худо-жній творчості, обожнення Мистецтва, здатного «дарувати благодать» людині й людству.
|
|
3 |
|
|
| Місце національних літератур у всесвітньому літературному процесі, їх взаємодія і взаємовпливи.
|
|
4 |
|
|
| Біблія (від ХІІ ст. до н. е.) як пам'ятки світової літератури.
|
|
|
|
|
|
| |
5 |
|
|
| Антична (давньогрецька і давньоримська літератури) література - вихідна основа європейських літератур.
|
|
6 |
|
|
| Оспівування людини та її світу як одна з провідних тем античної літератури.
|
|
7 |
|
|
| Найвідоміші цикли давньогрецьких міфів: троянський, фіванський, про аргонавтів.
|
|
8 |
|
|
| Гомер - легендарний основоположник європейської літератури. Гуманістичний пафос «Іліади» - осуд війни та її жорстокості, співчуття людському горю, повага до людини, поетизація її героїзму та подвигу.
|
|
9 |
|
|
| Образи Ахілла й Гектора як уособлення ідеалу людини, героя війни, воїна. «Іліада»: Заспів (пісня 1, вірш 1 - 10); «Щит Ахілла» (пісня 18, вірші 478 - 608), «Двобій Ахілла й Гектора» (пісня 24, вірші 469 - 670).
|
|
10 |
|
|
| Образи Ахілла й Гектора як уособлення ідеалу людини, героя війни, воїна. «Іліада»: Заспів (пісня 1, вірш 1 - 10); «Щит Ахілла» (пісня 18, вірші 478 - 608), «Двобій Ахілла й Гектора» (пісня 24, вірші 469 - 670).
|
|
11 |
|
|
| Пригодницький, казковий і побутовий елементи «Одіссеї». Звеличення людського розуму, винахідливості та допитливості. Засудження беззаконня, тупої несправедливої сили (кіклоп Поліфем), а також самовпевненості й пихи людини (конфлікт Одіссея з Посейдоном). Образ Одіссея: воїна, ватажка, батька, сина, чоловіка, мандрівника, патріота.
|
|
12 |
|
|
| «Одіссея»: заспів (пісня 1, вірші 1 - 21), «Аед Демодок» (пісня 8, вірші 486 - 520), «Одіссей і кіклоп Поліфем» (пісня 9, вірші 181 -566), «Одіссей у Кірки» (пісня 10, вірші 91 - 399).
|
|
13 |
|
|
| Контрольна робота з тем «Вступ», «Людина та її світ у давніх літературах (міфи, поеми Гомера)» (тести, розгорнуті відповіді на запитання, творчі завдання)
|
|
14 |
|
|
| Давньогрецька лірика як синтез поезії та музики. Злиття в ній особистих почуттів і переживань поета з реаліями життя, утвердження самоцінності людської особистості. Тіртей (серед. VII ст. до н.е.). «Добре вмирати тому…». Архілох (серед. VII ст. до н.е.). «Серце, серце…», «Хліб мій на списі замішаний».
| Напам'ять 1-2 вірші (за вибором учня |
15 |
|
|
| Види давньогрецької лірики (декламаційна: елегія і ямби; пісенна: сольна і хорова), її вплив на всесвітній літературний процес. Сапфо (VII - VI ст. до н.е.). «До богів подібний…», «Жереб мені випав такий…». Анакреонт (бл. 570 - 487 рр. до н.е.). «Принеси води…», «Золотоволосий Ерот…»
|
|
16 |
|
|
| ПЧ. Виразне читання улюблених поезій давньогрецьких поетів. |
|
17 |
|
|
| Театр у Давній Греції. Виникнення трагедії та комедії. Есхіл і Софокл як видатні давньогрецькі трагіки. Оспівування людини і її внутрішнього світу в давньогрецькій трагедії.
|
|
18 |
|
|
| Есхіл (бл. 525 - бл. 456 рр. до н. е.). «Прометей закутий». Розповідь Прометея про його благодіяння людям (епісодій 2, вірші 436 - 525).
|
|
19 |
|
|
| Контрольний твір «Образ Прометея у світовій літературі».
Софокл (497 або 495 - 406 рр. до н.е.). «Антігона». Пісня хору «Дивних багато в світі див» (стасим І, вірші 332 - 383).
|
|
20 |
|
|
| ПЧ. Еврипід. «Медея».
|
|
21 |
|
|
| Публій Вергілій Марон (70 - 19 рр. до н. е.). «Енеїда»: Заспів (книга 1, вірші 1 - 33), «Пророцтво Анхіза в Аїді про майбутню славу Риму» (книга 6, вірші 752 - 853), «Щит Енея» (книга 8, вірші 626 - 731). Поема «Енеїда» як літературна обробка римської легенди про троянця Енея та «іліада» його битв. Основний пафос поеми. |
|
22 |
|
|
| РМ. Еней - легендарний засновник Риму. Характеристика героя поеми (усно).
|
|
23 |
|
|
| Квінт Горацій Флакк (65 - 8 рр. до н.е. Ода «До Мельпомени» (3, 30) Горація як початок традиції підбиття поетом підсумку свого творчого шляху. Мотив увінчання пам'яті про поета у його творчому доробкові, який буде потрібний майбутнім поколінням. «До Манлія Торквата» (4, 7).
|
|
24 |
|
|
| Публій Овідій Назон (43 р. до н. е. - бл. 18 р. до н. е.). Овідій та його відома поема «Метаморфози». Міфологічна основа розділу «Чотири покоління людей» /1, 89 - 150/. «Сумні елегії». Елегія «Зима на чужині» /3,10/ , втілення в ній душевних переживань поета.
|
|
25 |
|
|
| РМ (письмово).Розгорнута відповідь на запитання «Які саме з розмаїття грецьких міфів Овідій обирає для сюжетів книги поем «Метаморфози»?».
|
|
26 |
|
|
| Контрольна робота з теми «Людина та її світ у давніх літературах» (давньогрецька лірика, театр; давньоримська література). (Тести, розгорнуті відповіді на запитання, творчі завдання, літературний диктант тощо). |
|
|
|
|
|
| |
27 |
|
|
| Середньовіччя як історична і культурна доба, її хронологічні межі.
|
|
28 |
|
|
| Із китайської лірики. Лі Бо (701 - 762). «Вулкан поезії» Лі Бо, вишуканість і тонкий ліризм його поезії. Свіжість і несподіваність поетичних асоціацій у вірші «Входжу в річку…». Елегійні мотиви поезії «Печаль на яшмовому ґанку».
|
|
29 |
|
|
| Ду Фу (712 - 770). Лірика китайського поета Ду Фу, її проблематика. Засудження війни у вірші «При місяці згадую брата». Поетизація мирної праці в поезії «Пісня про хліб і шовк», її асоціативний зв'язок із біблійною метафорою про необхідність «перекувати мечі на рала». Мотив ностальгії поета-мандрівника за батьківщиною в поезії «Повертаються дикі гуси».
|
|
30 |
|
|
| Із персько-таджицької лірики. Увага до внутрішнього світу людини, найтонших відтінків її почуттів, оспівування жінки, кохання як характерні риси персько-таджицької середньовічної лірики. Корифеї персько-таджицької лірики, алегорична багатозначність образів їхніх творів. Особливості віршування. Абу Абдуллах Джафар Рудакі (бл. 860 - 941). Газелі, рубаї, бейти. Омар Хайям (бл. 1048 - після 1122). Рубаї. Гафіз (бл. 1325 - 1389 або 1390). Газелі (вірші за вибором учителя та учнів).
| Напам'ять 1-2 рубаї Омара Хайяма (за вибором учня)
|
31 |
|
|
| Урок виразного читання. Вірші персько-таджицьких ліриків.
|
|
32 |
|
|
| Узагальнення та систематизація вивченого протягом року матеріалу. |
|
|
|
|
| ІІ семестр | |
33 |
|
|
| Із західноєвропейської поезії. Творчість провансальських трубадурів, її жанрово-тематичне та стильове багатство, ідейно-художні особливості. Джауфре Рюдель (серед. ХІІ ст.). «Канцона» («Мені під час травневих днів…»). Бертран де Борн (бл. 1140-бл.1215). «Сирвента» («Люблю травневий світлий час…»). Твори Джауфре Рюделя та Бертрана де Борна як втілен-ня світосприйняття значної частини західноєвропейського рицарства. |
|
34 |
|
|
| Своєрідність поезії вагантів, її провідні теми. Із лірики вагантів. «Орден вагантів», «Бідний студент», «Безтурботна пісня». |
|
35 |
|
|
| РМ (письмово). Аналіз одного із творів середньовічних європейських поетів (за планом).
|
|
36 |
|
|
| «Пісня про Роланда» (Х ст.) - французький героїчний епос. Історична правда та вигадка в поемі. Робота з текстом. Боротьба проти іноземців та іновірців - провідна тема поеми.
|
|
37 |
|
|
| «Пісня про Роланда» (Х ст.) - французький героїчний епос. Історична правда та вигадка в поемі. Робота з текстом. Боротьба проти іноземців та іновірців - провідна тема поеми.
|
|
38 |
|
|
| Роланд - головний герой епосу. Карл як ідеал державної мудрості.
|
|
39 |
|
|
| Зрадник Ганелон - антипод Карла і Роланда.
|
|
40 |
|
|
| Співзвучність «Пісні про Роланда» героїчним епосам інших народів світу.
|
|
41 |
|
|
| Данте Аліг'єрі (1265 - 1321). «Божественна комедія» («Пекло», «Рай», пісня ХХХІІІ, вірші 115 - 145) - філософсько-художній синтез середньовічної культури
|
|
42 |
|
|
| Сон Данте протягом Великоднього тижня 1300 р. і композиційна будова поеми. Робота з текстом.
|
|
43 |
|
|
| Бачення світу в поемі, її алегоричний зміст.
|
|
44 |
|
|
| Контрольна робота з теми «Жанрово-тематичне розмаїття середньовічної літератури». Тестування.
|
|
|
|
|
| 4. Злет людського духу в літературі доби Відродження
| |
45 |
|
|
| Доба європейського Відродження (Ренесансу), її хронологічні межі. Ідейний рух гуманізму. Роль античності. Скарби культури Ренесансу. |
|
46 |
|
|
| Франческо Петрарка (1304 - 1374) - видатний італійський поет-гума-ніст.
|
|
47 |
|
|
| Багатство людської душі, краса і щирість людських почуттів, оспівування кохання в «Книзі пісень». Любов Петрарки до Лаури як джерело його інтимної лірики. Образ Лаури у творах Петрарки. Своєрідність лірики. («Благословенні місяць, день і рік…», «Як не любов, то що це бути може…», «Щасливі квіти й благовісні трави», «Де погляд ніжний, де чарівний вид…», «Ні зоряних небес мандрівні хмари…»).
| Вивчити напам'ять сонет (за вибором учня)
|
48 |
|
|
| Урок виразного читання. Сонети Франческо Петрарки. |
|
49 |
|
|
| Джованні Боккаччо як зачинатель нової європейської прози. Збірка новел «Декамерон», її композиція і тематичне багатство, оспівування найкращих душевних якостей людини. (1-2 новели за вибором учителя).
|
|
50 |
|
|
| Джованні Боккаччо як зачинатель нової європейської прози. Збірка новел «Декамерон», її композиція і тематичне багатство, оспівування найкращих душевних якостей людини. (1-2 новели за вибором учителя). |
|
51 |
|
|
| Мігель де Сервантес Сааведра (1547 - 1616). Нелегка доля письме-нника. Роман «Дон Кіхот» - пародія на рицарські романи і трагікомічний епос іспанського життя. Робота з текстом.
|
|
52 |
|
|
| Мігель де Сервантес Сааведра (1547 - 1616). Нелегка доля письме-нника. Роман «Дон Кіхот» - пародія на рицарські романи і трагікомічний епос іспанського життя. Робота з текстом.
|
|
53 |
|
|
| Мандри Дон Кіхота у пошуках справедливості. Робота з текстом. Романтизм Дон Кіхота та твереза розсудливість Санчо Панси.
|
|
54 |
|
|
| Мандри Дон Кіхота у пошуках справедливості. Робота з текстом. Романтизм Дон Кіхота та твереза розсудливість Санчо Панси.
|
|
55 |
|
|
| Дон Кіхот - вічний образ всесвітньої літератури. ТЛ. Поняття вічний образ.
|
|
56 |
|
|
| Очікувані та реальні наслідки вчинків Дон Кіхота.
|
|
57 |
|
|
| Вільям Шекспір (1564 - 1616) - геніальний англійський драматург доби Відродження.
|
|
58 |
|
|
| Трагедія «Гамлет», її філософсько-моральні мотиви. Робота з текстом.
|
Вивчити напам'ять монолог Гамлета «Бути чи не бути…» або сонет |
59 |
|
|
| Трагедія «Гамлет», її філософсько-моральні мотиви. Робота з текстом.
|
Вивчити напам'ять монолог Гамлета «Бути чи не бути…» або сонет |
60 |
|
|
| Гамлет - вічний образ світової літератури.
|
|
61 |
|
|
| РМ (усно). Багатогранність шекспірівських характерів. Характеристика героїв трагедії.
|
|
62 |
|
|
| Заглиблення в людську психологію, поетизація людини та краси її почуттів, оспівування кохання і дружби в сонетах Шекспіра. |
|
63 |
|
|
| РМ. Контрольний твір «Трагізм образу Гамлета» («Чим приваблює мене монолог Гамлета»).
|
|
64 |
|
|
| ПЧ. В. Шекспір. «Король Лір».
|
|
65 |
|
|
| ПЧ. В. Шекспір. «Король Лір».
|
|
66 |
|
|
| Контрольна робота з теми «Злет людського духу в літературі доби Відродження».
|
|
67 |
|
|
| Резервні години. |
|
68 |
|
|
| Резервні години. |
|
69 |
|
|
| Узагальнення та систематизація вивченого протягом року матеріалу. |
|
70 |
|
|
| Ознайомлення зі списком літератури на 9 клас. |
|