7


  • Учителю
  • Комп’ютер на уроках світової літератури (ігрові вправи та завдання в програмі Power Point на прикладах уроків у 6 класі) 2 ЧАСТИНА

Комп’ютер на уроках світової літератури (ігрові вправи та завдання в програмі Power Point на прикладах уроків у 6 класі) 2 ЧАСТИНА

Автор публикации:
Дата публикации:
Краткое описание: У дану методичну розробку ввійшли матеріали практичного використання засобі ІКТ  на уроках світової літератури. Для використання  пропонується технологія 30 різних ігр та завдань за курс «Світова література» (6-й клас) та їх практичне використання в програмі Power Point.Віян
предварительный просмотр материала

Миргородська гімназія імені Т.Г.Шевченка

Миргородської міської ради Полтавської області



Комп'ютер

на уроках світової літератури

(ігрові вправи та завдання в програмі

Power Point

на прикладах уроків у 6 класі)


Із досвіду роботи вчителя російської мови та світової літератури Миргородської гімназії

імені Т.Г.Шевченка

Савастеєнка Володимира Володимировича


2 частина

Миргород, 2015

14. Гра «З'єднайте частинки слів»

( «Давньоєгипетський міф про створення світу». 6 клас )

Слайд 1. Назва гри та умови проведення

Слайд 2. Таблиця-завдання


Слайд 3. Таймер - 1 хвилина


Слайд 4. Правильна відповідь

15. Гра «Інтерактивна вікторина»

( на прикладі уроку «Жуль Верн. «П'ятнадцятирічний капітан». 6 клас )

В презентації - 12 запитань, які мають 5 варіантів відповідей.

Тільки одна з відповідей правильна.

Всі відповіді побудовані на гіперпосиланнях.

Якщо відповідь помилкова - вона зникає.

Якщо правильна - з'являється напис «Правильно»

Слайд 1. Назва гри та умови проведення

Слайд 2. Перше запитання


Слайд 3. Помилки у вдповідях

Слайд 4. Правильна відповідь


Слайд 5. Наступне запитання.


Слайд 6. Наступне запитання

16. Гра «Кросворд. Знайди відповідь в тексті»

( на прикладі уроку «А.П.Чехов. «Хамелеон». 6 клас )

Слайд 1. Назва гри та умови проведення

Слайд 2. Таблиця-кросворд


Слайд 3. Перше запитання

Слайд 4. Відповідь на перше питання


Слайд 5. Друге запитання

Слайд 6. Відповідь на друге питання


Слайд 7. Ключове питання

Слайд 6. Відповідь на ключове питання

17. Гра «Поле чудес»

( на прикладі уроку

«Жуль Верн. «П'ятнадцятирічний капітан». 6 клас )

Слайд 1. Назва гри та умови проведення

Слайд 2. Таблиця

Літери таблиці побудовані на гіперпосиланнях.

Якщо літери немає в слові - вона стає червоною.

Якщо літера є в слові - вона жовтіє.



Слайд 3. Перше запитання


Слайд 4. Помилка.

Слайд 5. Вгадана літера


Слайд 6. Правильна відповідь на перше запитання

Слайд 7. Правильна відповідь на перше запитання

18. Гра «Поміняй літери»

( на прикладі уроку

«П'ятий подвиг Геракла. Авгієві стайні». 6 клас )

Слайд 1. Назва гри та умови проведення

Слайд 2. Завдання


Слайд 3. Таймер - 2 хвилини


Слайд 4. Правильна відповідь


19. Гра «Криптограма»

( на прикладі уроку «Роберт Стівенсон. «Острів скарбів»

6 клас )

Слайд 1. Назва гри та умови проведення

Слайд 2. Українська абетка


Слайд 3. Завдання


Слайд 4. Таймер - 2 хвилини



Слайд 5. Правильна відповідь


20. Гра «Сенкан»

( на прикладі уроку «Жуль Верн «П'ятнадцятирічний капітан»

6 клас )

Слайд 1. Назва гри та умови проведення

Слайд 2. Принцип побудови сенкану


Слайд 3. Завдання №1


Слайд 4. Таймер - 1 хвилина


Слайд 5. Варіант відповіді

Слайд 6. Запитання №2


Слайд 7. Таймер - 1 хвилина


Слайд 8. Варіант відповіді

21. Гра «Експрес-опитування»

( на прикладі уроку «Жуль Верн «П'ятнадцятирічний капітан»

6 клас )

Експрес-опитування - це гра, яка полягає в швидкій (експрес) відповіді на запитання вчителя.


Слайд 1. Назва гри та умови проведення

Слайд 2. Перше запитання

Слайд 3. Експрес-відповідь


Слайд 4. Друге запитання

Слайд 5. Експрес-відповідь


Слайд 6. Третє запитання

Слайд 7. Експрес-відповідь

22. Гра «Кросворд за ключовим словом»

( на прикладі уроку «Жуль Верн «П'ятнадцятирічний капітан»

6 клас )

Слайд 1. Назва гри та умови проведення

Слайд 2. Таблиця кросворда з ключовим словом

Слайд 3. Перше запитання.

Слайд 4. Відповідь на перше запитання


Слайд 5. Друге запитання

Слайд 6. Відповідь на друге запитання


Слайд 7. Третє запитання.

Слайд 19. Остаточна відповідь


23. Гра «З чого що зроблено»

( на прикладі уроку «Д.Дефо «Пригоди Робінзона Крузо»

6 клас )

Слайд 1. Назва гри та умови проведення

Слайд 2. Завдання гри


Слайд 3. Таймер - 1 хвилина

Слайд 4. Правильна відповідь

24. Гра «Юний енциклопедист»

( на прикладі уроку «Давньогрецька міфологія»

6 клас )

Слайд 1. Назва гри та умови проведення

Слайд 2. Перше запитання


Слайд 3. Відповідь на перше запитання

Слайд 4. Друге запитання


Слайд 5. Відповідь на друге запитання

Слайд 6. Третє запитання


Слайд 7. Відповідь на третє запитання

Слайд 8. Загальна таблиця

25. Гра «Риси характеру героя по закінченню слова»

( на прикладі уроку «Д.Дефо «Пригоди Робінзона Крузо»

6 клас )

Слайд 1. Назва гри та умови проведення

Слайд 2. Таблиця гри


Слайд 3. Перше слово.

Слайд 4. Правильна відповідь


Слайд 5. Друге слово

Слайд 6. Правильна відповідь


Слайд 7. Третє слово

Слайд 19. Зведена таблиця


26. Гра «Творчий проект»

( на прикладі уроку «І.А.Крилов. Байки»

6 клас )

Слайд 1. Назва та умови гри

Слайд 2. Таблиця-проект

Слайд 3. Умови виконання

Слайд 4. Перше завдання


Слайд 5. Друге завдання

Слайд 6. Третє завдання


Слайд 7. Четверте завдання

Слайд 8. П'яте завдання

Слайд 9. Шосте завдання

Слайд 10. Сьоме завдання


Слайд 11. Восьме завдання.

Слайд 12. Дев'яте завдання.

Слайд 13. Десяте завдання

Слайд 14. Одинадцяте завдання


Слайд 15. Дванадцяте питання

Слайд 16. Підсумки уроку

27. Гра «Магічний прямокутник»

( на прикладі уроку «Р.Л.Стівенсон. «Острів скарбів»

6 клас )

У грі приймає участь 5 команд (5 учнів).

Кожна команда повинна відповісти на 6 запитань за власним вибором, користуючись турнірною таблицею.

Команди відповідають на запитання по черзі.

Кожна правильна відповідь - 2 бали.

Максимальні кількість балів за гру - 12.

Слайд 1. Назва гри. Умови

Турнірна таблиця складається з 30 пронумерованих клітинок.

Кожна клітинка - окреме запитання за змістом розділів.

Запитання і відповіді на кожну клітинку знаходяться на окремих слайдах, зв'язаних між собою гіперпосиланнями.

Повторювати питання заборонено.

Слайд 2. Турнірна таблиця.

Наприклад, перша команда обрала запитання №9.

Наводимо стрілочку курсору, кликаємо і по гіперпосиланню переходимо на слайд із запитанням.

Слайд 3. Вибір першої команди - запитання №9


Крім самого запитання і малюнку-підсказки на слайді внизу табличка з двох частин:

  • «знаю відповідь» (команда усно дає відповідь, вчитель наводить курсор на синє поле, кликає, і з'являється правильна відповідь);

  • «не знаю відповідь» (команда відмовляється від відповіді, вчитель наводить курсор на жовте поле, кликає і переходить на слайд «Турнірна таблиця)

У будь-якому випадку через іконку «Не знаю відповідь» ми повертаємся до таблиці.

Слайд 12. Дев'яте запитання

Слайд 3. Вибір другої команди -запитання №12.


Слайд 15. Запитання № 12

Слайд 3. Вибір третьої команди -запитання №29.

Слайд 33. Правильна вірповідь на запитання № 29


Слайд 3. Вибір четвертої команди -запитання №1.

Слайд 4. Правильна вірповідь на запитання № 1


Слайд 3. Вибір п'ятої команди -запитання №3.

Слайд 6. Правильна вірповідь на запитання № 3


28. Гра «5х6»

( на прикладі уроку «Р.Л.Стівенсон. «Острів скарбів»

6 клас )

Гра «5х6» - це різновид гри «Магічний прямокутник».

Але, на відміну від попередньої, команди (учні) мають можливість обрати певний напрямок (розділ) - їх, наприклад, 5.

До кожного розділу підібрані 6 питань. Команда обрає запитання, наприклад, В3. Кожна правильна відповідь - 2 бали.

Максимальні кількість балів за гру - 12.

Слайд 1. Назва та умови гри.

Слайд 2. Турнірна таблиця

Слайд 2. Перша команда образа запитання А1


Крім самого запитання і малюнку-підсказки на слайді внизу табличка з двох частин:

  • «знаю» (команда усно дає відповідь, вчитель наводить курсор на синє поле, кликає, і з'являється правильна відповідь);

  • «не знаю» (команда відмовляється від відповіді, вчитель наводить курсор на жовте поле, кликає і переходить на слайд «Турнірна таблиця)

У будь-якому випадку через іконку «Не знаю» ми повертаємся до таблиці.

Слайд 3. Запитання №1

Слайд 2. Перша команда образа запитання В3


Слайд 36. Запитання і відповідь В3.

29. Гра «Шосте зайве»

( на прикладі уроку «Р.Л.Стівенсон. «Острів скарбів»

6 клас )

Слайд 1. Назва та правила гри


Слайд 2. Перше завдання

Слайд 3. Підсказка на перше завдання

Слайд 4. Відповідь на перше завдання


Слайд 5. Друге завдання

Слайд 6. Підсказка на друге завдання


Слайд 7. Відповідь на друге завдіння


Слайд 8. Третє завдання

Слайд 9. Підсказка на третє завдання

Слайд 10. Відповідь на третє завдання


Слайд 11. Четверте завдання

Слайд 12. Підсказка на четверте завдання


Слайд 13. Відповідь на четверте завдання


Слайд 14. П'яте завдання

Слайд 15. Підсказка на п'яте завдання

Слайд 16. Відповідь на п'яте завдання


30. Гра «Виправ помилку»

( на прикладі уроку «А.П.Чехов «Хамелеон»

6 клас )

Слайд 1. Назва та правила гри


Слайд 2. Перше завдання

Слайд 3. Правильна відповідь

Слайд 4. Друге завдання


Слайд 5. Правильна відповідь


Слайд 6. Третє завдання

Слайд 7. Правильна відповідь

Слайд 8. Четверте завдання


ВИСНОВКИ


Вважаю, що комп'ютер на уроках світової літератури не данина моді, а життєво необхідний засіб навчання, який дає можливість урізноманітнити форми роботи на уроці за рахунок одночасного використання ілюстративного, статистичного, методичного, а також аудіо- та відеоматеріалу.

Можна запропонувати такі комбінації, як робота з електронною енциклопедією, пошук інформації в мережі Інтернет з наступним усним чи письмовим викладенням, що містить аналіз цієї інформації, випуск літературної газети, створеної в програмі Microsoft Office Publisher. Гармонійне поєднання тексту, ілюстрацій, демонструють, як учень бачить і чує тему.

Також учні самі набирають тексти своїх творчих робіт, своїх віршів, складають збірники, роблять комп'ютерні малюнки.

Старшокласники оформляють свої доповіді, реферати за допомогою комп'ютера, роблять самі малюнки, схеми, допомагають робити тести, посібники з літератури, дидактичний матеріал.

Цікава форма уроку - це урок-презентація. Основа уроку - це виклад нового матеріалу, ілюстроване малюнками, простими і анімованими схемами, анімаційними та відео фільмами. Пошук матеріалів до уроку проводиться заздалегідь. Всі підібрані матеріали об'єднуються, за допомогою програми Power Point, в загальну презентацію, під час якої група (або один учень) не тільки представляє твір, його проблематику, героїв, а що найголовніше, - намагається пробудити у класу щирий інтерес, бажання прочитати його .

Урок з використанням комп'ютерних форм контролю припускає можливість перевірки знань учнів (на різних етапах уроку, з різними цілями) у формі тестування з використанням комп'ютерної програми Tester, що дозволяє швидко і ефективно зафіксувати рівень знань по темі, об'єктивно оцінюючи їх глибину (оцінку виставляє комп'ютер) . Наприклад, можна підготувати тест для використання в якості контрольної роботи або цікавого завдання олімпіади з літератури. Всі помилки негайно фіксуються комп'ютером, але стають в значній мірі приватною справою учнів, а не приводом для отримання ними негативних емоцій.

Також на уроках світової літератури можна використовувати електронні підручники. Вони барвисті, містять великий обсяг навчальної інформації, і в їх складі є завдання різного типу, що дозволяють учням працювати самостійно. Підготовленим учням можна запропонувати скласти подібний підручник з різних тем, включивши в нього, біографії авторів, всі досліджувані твори, завдання для перевірки знань учнів за темами.

Використання комп'ютерних технологій на уроках дає наступні результати:

• розвиває творчі, дослідницькі здібності учнів, підвищує їх активність;

• сприяє інтенсифікації навчально-виховного процесу, більш осмисленого вивчення матеріалу,

• розвитку самостійності учнів, набуттю навичок самоорганізації, перетворенню систематичних знань в системні;

• допомагає розвитку пізнавальної діяльності учнів та інтересу до предмета;

• розвиває в учнів логічне мислення, значно підвищує рівень рефлексивних дій з матеріалом, досліджуваним на уроках.

Підготовка до уроку стає творчим процесом. А видовищність, яскравість, новизна комп'ютерних елементів уроку, у поєднанні з іншими методичними прийомами роблять урок незвичайним, захоплюючим і незабутнім.


СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

Амонашвили Ш.А. Как любить детей (опыт самоанализа). - Донецк, 2010

    Андрєєва О.В. Використання інформаційно-комунікативних технологій на уроках зарубіжної літератури// газ. Зарубіжна література в школі.-2008.-№6 (березень).

      1. Андрєєва О.В. Використання комп'ютерних технологій на уроках і в позакласній роботі //газ. Зарубіжна література в школі.-2009.-№18.

        Бученко І. В. Комп'ютеризація навчання - свідчення професійної майстерності педагога.

        http://ippo. org. ua

          Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках: Качинська Г. В. 2012 рік,

          labtv. at. ua/load/0-0-0-77-20.

            Гапон В. Комп'ютерна система для інформатизації навчального процесу в загальноосвітніх навчальних закладах.// Директор школи, ліцею, гімназії.-2001.-№2.

              Гевал П.А Загальні принципи використання комп'ютера на уроках різних типів.// Комп'ютер в школі та сім'ї.-2000.-№3.

                Ісаєва О. Комп'ютер на уроці літератури як методична проблема//Всесвітня література в середніх навчальних закладах України.-2009.-№5.

                  Ковальова Н.В. Сучасна школа. Сучасний урок. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процес.

                  http://osvita.ua/school/lessons_summary/edu_technology/30549/

                    Краснопёрова Ю.М. Использование возможностей компьютера на уроках русского языка и литературы, как средство повышения качества образования.

                      Основи нових інформаційних технологій навчання: Посібник для вчителів / Авт. кол. за ред. Ю.І.Машбиця. - К.: ІЗМН, 1997.

                        1. Сисоєва С. Сучасні аспекти професійної підготовки вчителя // Педагогіка і психологія. - 2005. - №4(49).

                          Соловйова Н. Використання комп'ютерних технологій на уроках української мови та літератури.

                            Сучасний урок-спільна творчість учителя та учня.

                            http://colegium. mk. ua›publ/navchalna…suchasnij_urok.

                              1. Уроки з компютером і зарубіжною літературою/ С. Святенко//Зарубіжна література.-2004.-№10.

                              25




                               
                               
                              X

                              Чтобы скачать данный файл, порекомендуйте его своим друзьям в любой соц. сети.

                              После этого кнопка ЗАГРУЗКИ станет активной!

                              Кнопки рекомендации:

                              загрузить материал