7


  • Учителю
  • Разработка уроков по интегрированному курсу Мистецтво 8 класс

Разработка уроков по интегрированному курсу Мистецтво 8 класс

Автор публикации:
Дата публикации:
Краткое описание:
предварительный просмотр материала





Донецький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

відділ культури та естетики

























Курсова робота

методичний кейс з курсу «Мистецтво» 8 клас

















Слухач курсів 2.11.2 (2):

учитель музики

Артемівського НВК № 11

ім. Артема

Квасникова С.В.

Керівник: зав. відділом

культури та естетики

Долга О.Д.





































м. Слов'янськ 2016









Урок № 27





Тема уроку: Мистецтво романтизму. Візуальні образи живопису та скульптури.

Мета уроку: * продовжувати знайомити в художніми стилями, ознайомити з умова- ми виникнення та особливостями мистецького стилю «романтизм», найвідомішими пам'ятками живопису та скульптури романтизму, його майстрами;

* розвивати художні інтереси, художні здібності, уяву, сприйняття, художній смак, критичне мислення, пам'ять, уміння інтерпретації та оцінювання творів мистецтва й художніх явищ;

* сприяти формуванню художньо - естетичного смаку, культури слухача та доповідача, зацікавленості діяльністю на уроці, потреби в творчому самовираженні та естетичному самовдосконаленні.

Методи та прийоми: комунікативний метод, груповий метод, метод рольової гри, проблемно-пошукова бесіда, метод навчання, самоконтролю, навчальна ситуація «Закінчи речення», словесні, наочні, практичні, діалогічні.



Очікуваний результат: учні знають і розуміють особливості стилю романтизм, уміють порівнювати твори мистецтва класичного та романтичного стилів, застосовують знання про стилі у процесі художньо-творчої діяльності, використовуючи особистий досвід.

Обладнання: репродукції картин художиків-романтиків, наочні матеріали, які висвітлюють принципи, теми стилю «романтизм», фотоматеріали з зображеннями світових мистецьких пам'яток живопису та скульптури, презентація «Романтизм у живопису та скульптурі», комп'ютер, відеоряд, картки.

Тип урока: вивчення нового матеріалу.









Хід уроку

«Романтизм есть не что иное, как внутренний мир души человека,

сокровенная жизнь его сердца»

В. Белинский

I. Організаційний момент.

Учні входять до класу, отримуючи картки з зображенням пам'яток живопису романтизму різних жанрів (портрети О.С. Пушкіна у виконанні В.Тропініна та

О.Кіпренського , Т. Жеріко «Поранений кірасір, що покидає поле бою» , Е. Делакруа «Свобода на барикадах»,Ф. Гойя «Розстріл повстанців» та інші)

II. Актуалізація опорних знань.

Учитель: Доброго дня, Ви, мабуть, помітили незвичайний початок нашого уроку? (відповіді учнів). Так, у Вас в руках картки з репродукціями картин. Як Ви можете охарактеризувати їх? До яких жанрів вони належать (портрет, пейзаж, історичний жанр, автопортрет). Які почуття, на Ваш погляд, переповнюють авторів цих творів (почуття мрій, яскраві емоції, динамізм рухів та жестів). Чи притаманні такі почуття та емоціі творам класицизму, чому? Назвіть риси класицизму (вічність ідеалу прекрасного, наслідування традицій античних майстрів, прагматичний розум - єдине мірило усього сущого, митці повинні були дотримуватись певних вимог та правил, культу державних, громадянських чеснот приносилися у жертву почуття та особисті інтереси людини, чіткі та жорстокі правила, раціоналізм).

III. Оголошення теми й мети уроку.

  • Продовжуючи працювати над темою: «Художні напрями та стилі», ми з самого початку уроку обережно доторкнулися до творів мистецтва епохи романтизму. Епоха класицизму переходить у епоху мрій, кохання, в епоху душевного, живописного, красивого, фантастичного романтизму. Отже, тема уроку звучить так: «Митці романтизму. Візуальні образи живопису та скульптури». Що б ви хотіли взнати, побачити, почути на цьому уроці? Так, ми з вами разом повинні сьогодні зрозуміти історичні умови виникнення стилю, його принципи, відзнаки, теми творів, дати характеристику герою романтизму, познайомитись з яскравими представниками живопису та скульптури епохи романтизму.

IV. Вивчення нового матеріалу.

Учитель:

  • Останнє десятиріччя XVIII - початок XIX ст. - час великих соціальних та історичних потрясень, а разом з цим - зміни у всіх сферах життя. Три головних події цього періоду - Велика французськая революція 1789 р., наполеонівські війни, підйом національно-визвольного руху в Європі.

  • Письменники, художники, музиканти опинились свідками грандіозних історичних подій, революційних струсів. Багато з них у захваті вітали зміни, промови Ідей Свободи, Рівності і Братерства. Але час ішов, і митці помічали, що суспільний порядок далекий від того суспільства, який віщували. Наступила пора розчаруваннь. На початку 19 ст. у філософії та мистецтві звучать трагічні ноти сумніву щодо перетворення світу. Це і сприяло виникненню нової світовзірцевої системи романтизму. Слово "романтизм" (франц. romantisme) походить від іспанського romance. Так в середньовіччя називали рицарський роман. У 18 ст. - "фантастичне", "живописне", "чудернацьке". І це значення більш за все визначило сутність епохи романтизму - розрив між реальністю та мрією, протиставлення прекрасного вигаданого объективній реальності.

Михаил Юрьевич Лермонтов:

Я не хочу, чтоб свет узнал

Мою таинственную повесть;

Как я любил, за что страдал,

Тому судья лишь Бог да совесть!



- Що ми можемо сказати про цей вірш?

- Чи можемо ми віднести його до класичного стилю?

- Чому? (тому, що в ньому йде мова про душевний стан людини, її почуття).

- Ваш досвід спілкування з мистецтвом, а саме вивчення літератури, відвідування шкіл мистецтв, дозволяє вам самостійно у групах визначити: 1 гр. - принципи романтизму; 2 гр.- риси героя романтизму; 3 гр. - теми романтизму (робота в группах: на столах треба обрати вірні визначення, а зайві не застосовувати).

1 гр. Принципи романтизму:

  • несприймання реального життя;

  • виключність романтичного героя (один, внутрішнє роздвоєння, пошук ідеалу, життя в сфері емоцій);

  • ідеалізація культури минулого (Античність та Середньовіччя);

  • інтерес до фольклору.

2 гр. Риси романтичного героя:

  • особистість складна, страстна, внутрішній світ якої незвичайно глибокий, безмежний;

  • образ сильних людей з надзвичайною енергією, з бурними страстями, бунтарів, образ "зайвої людини";

  • герой-мистець, вигнанець, мрійник, мандрівник, фантазер.

3 гр. Теми романтизму:

- тема любові займає головне місце;

- страсті - високі та низькі;

- тема одинацтва;

- образи природи, фантастичні образи.

(обговорення роботи в групах)

- Ви добре попрацювали. Отже, хочу звернути Вашу увагу на те, що більш за все романтизм виразився в музиці. А чому - ви дасте мені відповідь на наступному уроці. А менш за все - в скульптурі. В образотворчому мистецтві романтизм найбільш яскраво проявився у живопису і графіці. Деякі приклади живопису на Ваших картках. Назвіть їх. Що об'єднує ці твори? (динамізм, сила образів, теми природи, різноманітні пейзажі).

- А зараз я хочу представити Вам художників-романтиків.

(на екрані офорти Ф. Гойї)

Додаток 1

- Я - іспанський художник Франсиско де Гойя. У серії моїх офортів «Капріччос» я представив всю Іспанія тієї епохи. Відкриває серію лист з автопортретом, а далі - повні сарказму, жаху, часом відчаю і ненависті сцени. Я навмисно проводжу тему тупості, неуцтва, паразитизму аристократії, знаті. Похмурим мені бачиться майбутнє Іспанії - воно в руках страшних відьом-перок, богинь долі, нещадних до людського життя. Романтичного піднесення сповнена моя робота «Розстріл повстанців». Під покровом ночі французькі солдати розстрілюють іспанських повстанців. На полотні справа - безліка сіра, сліпо виконуюча накази командирів, маса французів. Зате зліва, де іспанці, - яскраві особистості. Попереду вбиті. Я не боюся показати жах смерті - криваві рани, брудний пісок. Над вбитими височать фігури живих. Хтось зжимає кулаки, хтось закриває обличчя руками. Особливо яскраво я виразив одного героя - він розкинув руки, як птах, у очах ненависть і презирство до ворогів. Я прославляю не смерть, а життя, що не боїться достойної смерті!

- Мене звуть Теодор Жеріко. Я народився у Франції. Я завжди шукав героїчної романтики, драматичних конфліктів, образів, які б втілювали найвище напруження духовних і фізичних сил людини. Картина «Поранений кірасір, що покидає поле бою» створена мною з особливими почуттями, переживаннями. Що вас вражає в цій картині? (барвиста поверхня, нервова енергія, динаміка рухів, колірне звучання картини, протиставлення кольорів: гарячий червоний та холодний синій, внутрішній простір полотна).

Додаток 2

Учитель:

- Запрошую до розмови французького художника Ежена Делакруа. Найбільш відома його картина «Свобода на барикадах», яку інколи називають «Марсельєза» або «Свобода, що веде народ».

(на екрані вказана картина) Додаток 3

- Доброго дня, на цій картині мені дуже хотілося конкретизувати місце подій: справа вимальовується острів Сіте і башти Собора Паризької богоматері. Дуже достовірні образи людей: ви можете бачити повсталих робітників, студентів, хлопчаків та інтелігента. Поруч крокує через барикаду жінка. Вона оголена до пояса, в руках - зброя і прапор. Це - Свобода, що веде за собою народ. У русі, що наростає на задньому плані, у ритмі піднятих рук, зброї, в пороховому диму, в мажорних тонах червоно-біло-синього прапора - я показав стрімкий рух революції.

- Якою б музикою могла б "зазвучати" ця картина? ("Марсельєза", хор "Вічний революціонер" на вірші І.Франка, увертюра до опери "Т.Бульба" М.Лисенка та інші).

- Моє шанування, любі друзі! Я - Джон Констебл, англійський художник-романтик. "Я писатиму етюди з натури і я сподіваюся домогтися простоти й безпосередності в зображенні природи". Сказавши це один раз, мені довелося виконувати це все життя. Зображуючи собор в Солсбері, я намагався передати всю грандіозність цього творіння середньовічної архітектури. Небо і рухи хмар - це головні елементи пейзажу. Які природні явища Ви "відчуваєте" на собі, дивлячись на цю картину? (силу вітру, прохолоду затінку, свіжість зелені).

Додаток 4

Учитель:

- У Росії романтизм почав виявлятися спочатку в портретному живопису. Значне місце стали займати портрети поетів, художників, меценатів мистецтва, зображення простих селян. Особливо яскраво проявилася ця тенденція у творчості Ореста Кіпренського (1782 - 1836 рр.) та Василя Тропініна (1776 - 1857 рр.).

Василь Андрійович Тропінін прагнув до живої невимушеної характеристиці людини, вираженої через його портрет. «Портрет сина» (1818), «Портрет О. С. Пушкіна» (1827), «Автопортрет» (1846) вражають не портретною схожістю з оригіналами, а надзвичайно тонким проникненням у внутрішній світ людини.





Додаток 5

- На початку XIX століття значним культурним центром Росії була Твер. Тут молодий Орест Кіпренський зустрів О. С. Пушкіна, портрет якого, написаний пізніше, став перлиною світового портретного мистецтва. «Портрет Пушкіна» пензля О. Кіпренського - живе уособлення поетичного генія. У рішучому повороті голови, в енергійно схрещених на грудях руках, в усьому образі поета позначається почуття незалежності і свободи. Це про нього Пушкін сказав: «Себе як у дзеркалі я бачу, але це дзеркало мені лестить».

- Так у двох портретах відбилися два напрямки російського мистецтва, зосереджені у двох столицях. І критики згодом писали, що В.Тропінін з'явився Москві тим, чим був О. Кіпренський для Петербурга.

(на екрані репродукції картин І. Айвазовського)

Додаток 6



-У блискучих картинах І. К. Айвазовського яскраво втілилися романтичні ідеали захвату боротьбою і міццю природних сил, стійкістю людського духу й умінням боротися до кінця. Розташуйте дані картини митця на основі розвитку емоцій: від "емоційного piano" до " емоційного forte" та дайте назву емоціям, відображеним у картинах.



("Тихе море"- душевний спокій,

"Георгіївський монастир"- зачарування, початок хвилювання,

"Місячна ніч"- прихована тривога,

"Серед хвиль" - біда, яка насувається,

"Бурхливе море" - жах.)



- Ознайомившись з роботами художників-романтиків, вдома визначте спільні та відмінні риси живопису європейського та російського романтизму (за зразком).



Європейський живопис

романтизму



Російський живопис

романтизму

+

поетичне сприйняття природи

+



емоційна піднесеність





алегоричність образів





неспокій





бурхливі почуття





використання яскравого насиченого колориту





динамізація композиції





фантастичність образів





використання акварелі та олії з натури







(на екрані зображення скульптури «Марсельєза» Ф.Рюда)

Додаток 7



  • Романтизм менш чітко виразився в скульптурі. Назву тут лише французького скульптора Франсуа Рюда (1784-1855). Його рельєф з постаттями воїнів називається «Марсельєза» і сповнений дореволюційного пафоса.

  • Що зображує скульптура? (цілеспрямовано йдуть у бій волонтери французької революції, стрімко летить над ними богиня Свобода, стискаючи однією рукою меч, друга - піднімається до неба, ніби збирає війська; фігури тісняться одна до другої - це складає враження єдиного народного пориву; кожен готовий пожертвувати собою за свободу та справедливість).



  • Як Ви думаєте, чому митці скульптури відходять від античних тем та сюжетів, а звертаються до історії своїх країн? (вони вважали, що ідеї суспільства заточують в кайдани особистість людини; цим ідеям вони протиставляють ідеї свободи, незалежності людини, його чесність, благородство, глибину почуттів та переживань).



V. Узагальнення та систематизація знань.



- Закінчіть речення:

1. На мій погляд головним принципом романтизму є…

2. У мене викликають повагу такі риси романтичного героя …

3. Якби я жив у епоху романтизму, я би обов'язково розкрив тему…



VI. Підсумки уроку. Рефлексія.

  • Найскладнішим для мене було…

  • Мені сподобалось працювати в групі, тому що…

  • Група досягла успіхів тому, що…

  • Під час уроку мене вразило…

  • Чи досягнута мета уроку…

VII. Творче завдання.

  • заповнити таблицю;

  • знайти відповідь на питання: "Чому більш за все романтизм виразився в музиці?"

















Додатки



1





Разработка уроков по интегрированному курсу Мистецтво 8 класс Разработка уроков по интегрированному курсу Мистецтво 8 класс



Франсіско де Гойя «Сон розуму породжує чудовиська»







Разработка уроков по интегрированному курсу Мистецтво 8 класс



«Розстріл повстанців».









2





Разработка уроков по интегрированному курсу Мистецтво 8 классРазработка уроков по интегрированному курсу Мистецтво 8 класс



Теодор Жеріко «Поранений кірасір, що покидає поле бою»



3





Разработка уроков по интегрированному курсу Мистецтво 8 классРазработка уроков по интегрированному курсу Мистецтво 8 класс

Ежен Делакруа «Свобода, що веде народ»























4





Разработка уроков по интегрированному курсу Мистецтво 8 классРазработка уроков по интегрированному курсу Мистецтво 8 класс



Джон Констебл (автопортрет) "Собор в Солсбери"





5





Разработка уроков по интегрированному курсу Мистецтво 8 классРазработка уроков по интегрированному курсу Мистецтво 8 класс



Василій Тропінін (автопортрет) Портрет О.С. Пушкіна













Разработка уроков по интегрированному курсу Мистецтво 8 классРазработка уроков по интегрированному курсу Мистецтво 8 класс



Орест Кіпренський Портрет О.С.Пушкіна



6



Разработка уроков по интегрированному курсу Мистецтво 8 классРазработка уроков по интегрированному курсу Мистецтво 8 класс



Іван Айвазовський «Тихе море»



Разработка уроков по интегрированному курсу Мистецтво 8 классРазработка уроков по интегрированному курсу Мистецтво 8 класс



«Георгіївський монастир» «Місячна ніч»



Разработка уроков по интегрированному курсу Мистецтво 8 классРазработка уроков по интегрированному курсу Мистецтво 8 класс



«Серед хвиль» «Бурхливе море»



7







Разработка уроков по интегрированному курсу Мистецтво 8 классРазработка уроков по интегрированному курсу Мистецтво 8 класс



Франсуа Рюд «Марсельєза» Триумфальна арка в Парижі





































Урок № 28.



Тема уроку: Мистецтво романтизму. Розквіт музичного мистецтва.

Мета уроку: * продовжувати знайомити учнів з мистецтвом епохи романтизму (музичним мистецтвом), визначати риси музики композиторів-романтиків, образи музичних творів, теми, жанри, закріпляти знання про стиль; вчити аналізувати та узагальнювати інформацію, формулювати висновки;

* розвивати художні здібності, практичні навички, критичне мислення, пам'ять, почуття успіху від власних досягнень, сприяти переходу від монологу до діалогу між учнями - між учнями та учителем;

* виховувати бажання до самостійної пошукової та творчої діяльності, емоційно-ціннісне ставлення до творів мистецтва, висловлення особистих суджень щодо культурних явищ та діяльності видатних представників епохи романтизму.

Методи та прийоми: комунікативний метод, груповий метод, творчі завдання, метод навчання, словесні, наочні, практичні, проблемно-пошукові, діалогічні.

Очікуваний результат: учні характеризують особливості художнього стилю "романтизм", формулюють власні враження, отримані під час спілкування з творами музичного мистецтва, аргументують власні оцінні судження, уміють самостійно знаходити джерела для художньої самоосвіти.

Обладнання: музичний матеріал за темою уроку, презентація "Романтизм у музиці", комп'ютер, інформаційні картки для групп, картки для творчої роботи.



Хід уроку

«Чудеса нужно делать своими руками.

Если душа человека жаждет чуда -

сделай для него это чудо.

Новая душа будет у него

и новая - у тебя»

А.Грин «Алые паруса»





I. Організаційний момент.

Учні входять до классу під звучання «Вальсу» до-дієз мінор Ф.Шопена.

II. Актуалізація опорних знань.

  • Які почуття навіюють Вам звуки цієї музики? (почуття незадоволення життям, нещасливе кохання, розпач і безнадія). Прозвучав «Вальса» до-дієз мінор Ф. Шопена - самий найінтимніший твір композитора. А яким був Шопен у приватному житті?

Учень:

- Він лишався один на один зі своїм смутком, ніколи нікому не відкривав душу. Якщо й звірявся комусь, то лише музикою. Через Ференца Ліста Шопен познайомився із Жорж Санд. Натури дуже різні і складні. Нічого доброго із цього не могло вийти : це був тип людей, які могли зректися чого завгодно, але не власного я…

Учитель:

  • Чи можемо ми сказати, що саме в цьому творі герой Шопена - "зайва" людина у суспільстві, витончена та романтична натура? Як про це розповідає музика

( назвати засоби музичної виразності: темп, ритм, мелодія, тембр). До якого стилю можна віднести цей твір? (романтизм)

  • Об'єднайтеся в групи та визначте риси епохи романтизму, теми творів у слові



Р - (рухливість)

О - (особистість)

М - (мрійник)

А - (античність)

Н - (неспокій)

Т - (творчі сили)

(од И нак)

З - ("зайва" людина)

М - (мандрівник)



(обговорення результатів роботи у групах).



III. Оголошення теми й мети уроку.

  • Пропоную Вам самостійно назвати тему уроку. Так, сьогодні ми разом з вами продовжимо знайомитись з епохою романтизму в музичному мистецтві, визначим новаторство композиторів, назвемо нові музичні жанри стилю, а саме головне - прислухаємося до душ митців та спробуємо зрузуміти всі ті почуття, мрії, які вони вклали в чарівні звуки музики.



IV. Вивчення нового матеріалу.

Учитель:

  • Представники романтичного стилю найпочесніше місце серед усіх видів мистецтва відводили музиці. Справді, музика, немов голос серця, здатна передати життя людської душі, відкрити в звуках усі нюанси безмежного світу почуттів, настроїв, задумів. Саме емоційну виразність, першість почуття над раціональним мисленням романтики ставили за найвищу мету. Виходячи з вищевказаного, хочу повернутися до попереднього уроку та запитати Вас: "Чому більш за все романтизм виразився в музиці? Які засаби виразності сприяють цьому?" (мелодія, динаміка, темп - засоби виразності музики, які можуть миттєво реагувати на зміну настрою, почуттів, душевого стану, що романтики ставили перш за все).

  • Романтизм склався в 20-ті роки 19 ст. під впливом літератури та розвивався у тісному зв'язку з нею. Відмітаючи правила класицизму, романтики вимагали змішування стилів. Звідти - розквіт жанру опери як синтетичного жанру. Не менш популярним стає жанр пісні (романсу). Велике значення набуває програмність, виникають нові жанри: симфонічна поема, інструментальна балада. В інструментальній музиці визначились жанри: симфонія, ансамбль, квартет, соната. Увага до образної характерності, портретності, психологічної деталізації обумовила розквіт у романтиків жанру вокальної і фортепіанної мініатюри: пісня й романс, музичний момент, експромт, пісня без слів, ноктюрн й ін.

(на екрані портрети композиторів, на партах - інформаційні картки)

Додаток 1





Симф.

поема

Інструм. балада

Фортепіанні мініатюри

Цикли

Е.Т.А.Гофман

К.М.Вебер

Ф.Шуберт

М.І Глінка

Ф.Ліст

Ф.Шуберт

Ф.Шопен

Ф.Ліст

Й.Штраус

Ф.Шуберт

Р.Шуман

Ф.Ліст



  • Запрошую Вас до концертного залу. Звучить музика композиторів-романтиків.

  • "Аве Марія" Ф.Шуберт (фрагмент). Які почуття викликала у вас музика Шуберта? (почуття впевненості в собі, надії на краще, спокою, адже, ніби ми знаходимося під опікою Аве Марії і всім прекрасним).



- "Метелики" Р.Шуман (фрагмент). Шуман хотів, щоб «музика виходила із глибини сьогоднішнього і була не лише приємною розвагою й красивою за звучанням, але й прагнула чогось». Що Ви почули в цій музиці? (надію, мрії, кохання; мелодія - то сумна, то мрійлива, то радісна; зображувальність в музиці).



- "Етюд № 12 "Революційний" Ф.Шопен (фрагмент). Порівняйте світ образів попередніх творів з "Революційним етюдом" (герой - патріот, борець за справедливість, свободу, бунтар). Зверніть увагу на технічну складність цього твору: права рука - акорди, ліва - арпеджіо, швидкий темп (демонструю за фортепіано). Такі твори вимагали від виконавців віртуозності. Ф.Шопен одночасно був видатним композитором та віртуозним піаністом. Фортепіано стає не тільки досконалим інструментом для втілення емоційного світу людини, але й творчою лабораторією композитора та виконавця, що стверджували крайнощі - новий віртуозний техніцизм. "Шопен - это бард, рапсод, дух, душа фортепиано" - казав А. Рубінштейн.

- "Мрії кохання" Ф.Ліст (фрагмент). Якби Вам треба було б зробити оркестровку цього твору, які б інструменти Ви використали? Отже, у фортепіанно-виконавському стилі романтизму з'являється оркестрово-колористичне розуміння фортепіанного тембру.

- Ви прослухали твори відомих композиторів 19 ст. та можете самостійно назвати риси музики романтизму (учні називають, учитель додає).

Риси музики романтизму

  1. Емоційна виразність та насиченість, безмежність почуттів.

  2. Посилення національно-патріотичної та героїко-визвольної тематики.

  3. Важливе значення зображальності.

  4. Широко представлени іронія, гумор, гротеск.

  5. Програмність.

  6. Використання народного фольклору.

V. Узагальнення та систематизація знань.

1. У 18-19 століттях романтичним називалось те, що…. (виходило за межі звичайної дійсності і врівноваженого світосприйняття).

2. У наш час романтичними ми називаємо …. (величні й яскраві картини природи, прекрасні події в житті людини, чисту любов.)

3. Які теми музики романтизму співпадають в більшій мірі з темами живопису? (тема визвольної боротьби, бурхливі почуття, фантастичні образи, динамічні емоції)

VI. Підсумки уроку. Рефлексія.

- Вивчення цієї теми допомогло мені зрозуміти…

- Більш за все мене вразило або вразила…

- Заняття для мене було б більш цікавим і корисним, якби я ...

- Що б Ви запозичили для себе з епохи романтизму?

VII. Творче завдання.

  • продовжувати знайомитись з творами композиторів-романтиків, слухати п'єси з циклу Р.Шумана "Карнавал" та створювати замальовки до них.

































































Додатки



1





Разработка уроков по интегрированному курсу Мистецтво 8 класс Разработка уроков по интегрированному курсу Мистецтво 8 класс Разработка уроков по интегрированному курсу Мистецтво 8 класс



Франц Шуберт (1797-1828) Ференц Ліст (1811-1886) Фрідерік Шопен (1810-1849)

австрійський композитор угорський композитор польський композитор





Разработка уроков по интегрированному курсу Мистецтво 8 класс



Роберт Шуман (1810 - 1856)

німецький композитор













Використана література.



  1. Архитектура: Романтизм / Энциклопедия искусства //www.artprojekt.ru/Architecture/style/romantism.htm

  2. Бойправ А. Реферат: Романтизм как направление в искусстве. / Вestreferat.Ru // www.bestreferat.ru/referat-43989.html

  3. Исторические эпохи в музыке. / Архив классической музыки. //classicmusicon.narod.ru/ago.htm

  4. Лукин А. Реферат: Романтизм //referat.niv.ru/referat/045/04500104.htm

  5. Мінасян Н.Г. Художня культура: творчі завдання, тести, кросворди / Наталія Мінасян.- К. : Шк. Світ, 2011.- (Бібліотека "Шкільного світу"). -118 с.

  6. Популярная художественная энциклопедия: Архитектура. Живопись. Скульптура. Графика. Декоративное искусство. - изд. в 2 т. / В.Д.Синюков. - М.: «Советская энциклопедия», 1986. - 448, 432 с.

  7. Романтизм в мировой живописи //www.staratel.com/pictures/romantizm/main.htm</</u>

  8. Художня культура світу: Європейський культурний регіон: Навч. пос. / Н.Є.Миропольська, Е.В.Бєлкіна, Л.М.Масол, О.І.Оніщенко. - К.: Вища шк., 2001. - 191 с.







 
 
X

Чтобы скачать данный файл, порекомендуйте его своим друзьям в любой соц. сети.

После этого кнопка ЗАГРУЗКИ станет активной!

Кнопки рекомендации:

загрузить материал