- Учителю
- Сценарій інтелектуальної гри 'Що? Де? Коли?'
Сценарій інтелектуальної гри 'Що? Де? Коли?'
Сценарій інтелектуальної гри
«ЩО? ДЕ? КОЛИ?»
до тижня математики, фізики, інформатики.
Мета: прищеплювати любов учнів до точних наук: математики, фізики, інформатики; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, комунікативно-ігрові здібності.
Задачі: 1. Сприяти розширенню кругозору учнів.
2. Формувати стійкий інтерес до точних наук, до різних областей знань шкільних предметів.
3. Продовжувати роботу по згуртуванню дитячого колективу.
4. Виховувати вміння і навички роботи в команді.
5. Виховувати активність, наполегливість, ініціативність.
6. Виховувати повагу один до одного, доброзичливість, толерантність, почуття товариськості, співпереживання.
Обладнання: ігровий стіл; екран; проектор; комп'ютер; конверти з завданнями, барабан зі стрілкою; годинник; дзвіночок (для подачі знаку про закінчення часу на обговорення запитання); червона картка (піднімається, якщо порушуються правила гри); подарунки.
Правила гри: На гральний стіл викладаються 12 конвертів із запитаннями. Ведучий зачитує від імені кого прийшло запитання; одночасно фотографія та запитання проектуються на екран.
На обговорення запитання команді дається 1 хвилина. Якщо команда може дати дострокову відповідь, то економить хвилину часу, яку може використати на обговорення іншого запитання. Один раз за гру команда може попросити допомогу глядачів.
В кінці гри глядачі вибирають кращого гравця, а команда називає краще запитання.
Хід гри.
Ведучий: Добрий день дорогі діти, шановні вчителі, вихователі та гості! Сьогодні ми зустрілися з вами на відкритті 1-го туру інтелектуальної гри «Що? Де? Коли?». Вона присвячена цариці всіх наук - математиці та її друзям - фізиці та інформатиці, так як зараз у школі проходить тиждень, присвячений цим наукам.
Вести гру будемо: я, вчитель математики, Усик О.О. та вчитель інформатики Бондаренко Л.В.
На нашій грі присутні учні 5 - 12-х класів, вчителі, директор школи-інтернату Ярова Л.Д., завучі Головань Н.І. та Балясникова Н.Л. До них ми будемо звертатися у випадку виникнення спірних питань.
А зараз запрошуємо до нашої зали гравців команди:
- Горіна Дмитра, учня 12-го кл.,
- Багіну Анастасію, ученицю 11-го кл.,
- Хоменко Оксану, ученицю 10-го кл.,
- Арменьчева Олега, учня 8-го кл.,
- Карпена Євгена, учня 8-го кл.,
- Шпакову Людмилу, ученицю 12-го класу, капітана команди.
Ну що ж, побажаємо команді успіхів. Гру розпочинаємо. Капітан крутить барабан.
Запитання до гри.
-
Визначити азимути з точки 1 на точку 2 та з точки 2 на точку 3 (стрілка вказує на північ).
-
Супутник Землі здійснює 1 оберт за 100 хв., а 2-гий оберт за 1 год. 40 хв. Як це пояснити?
-
Жили собі дід та баба. І було у них 3 курочки та ще й півник. І знесли вони аж по 2 яйця за два дні. Скільки всього яєць зібрала бабуся?
-
Дано три рядки чисел:
2 4 6
3 6 9
4 8 ?
Встановити закономірність та назвати число, якого не вистачає.
-
Дівчинка записала на аркуші паперу число 666 і запитала подругу, чи може вона збільшити це число в півтора рази і відразу показати відповідь, нічого не записуючи. Подруга зразу здогадалася. А чи здогадаєтесь ви, шановні знавці?
-
Назвіть хоча б 2 числа, в яких кількість цифр = кількості букв у назві цих чисел.
-
Опівночі йшов дощ. Чи можна чекати на сонячну погоду рівно через 3 доби?
-
Бліц-турнір.
1. Геометрична фігура, яка не має ні початку, ні кінця.
2. Чому = заряд електрона?
3. Яка найменша одиниця вимірювання інформації?
9. К трем лягушкам у болота
Прибежали два енота,
Прискакала тетя жаба
И пришла наседка Ряба. Вопрос:
Сколько в камышах болотных
Оказалось земноводных?
-
Чорний ящик.
Цей пристрій знаходиться в середині системного блоку. Без нього не працює жоден комп'ютер у світі. Він має назву, пов'язану з родиною. Основні його функції - швидка дія та пам'ять. (Через одну хвилину вам, шановні знавці, треба назвати) Що знаходиться в чорному ящику?
-
Скільки разів цифра 9 зустрічається в числах від 1 до 100?
-
Задача Дидоны.
Финикийская царевна Дидона, спасаясь от своего брата, тирана Пигмалиона, отплыла из родного города Тира с небольшим отрядом своих сторонников. Было это, если верить легенде, около 825 года до нашей эры. Долго плыли царевна и ее спутники по Средиземному морю, пока не пристали к берегу Африки. Жили в тех местах нулидийцы. Пришельцы им были совершенно ни к чему. Но Дидоне некуда было деться, место ей понравилось, и царевна стала упрашивать нулидийского царя Ярба продать ей немного земли. Желая, видимо, отделаться от назойливой финикиянки, Ярб заломил баснословную цену за клочок земли, который можно окружить одной бычьей шкурой. К его удивлению и разочарованию, Дидона приняла это издевательское предложение, расплатилась и отправилась отмерить свою землю. Только она не стала расстилать шкуру на берегу. Как она это сделала?(Учащимся предлагается макет бычьей шкуры, вырезанный из альбомного листа бумаги, и ножницы)
Підведення підсумків гри. Вручення призів.
Визначення кращого гравця команди (визначають глядачі, а при виявленні суперечностей, звертаємося до суддів: директора та завучів). Привітання. Вчучення призу.
Визначення гравцями команди найцікавішого запитання. Вручення призу глядачу, який задав найцікавіше запитання.