7


  • Учителю
  • Работа в среде программирования в консольном режиме

Работа в среде программирования в консольном режиме

Автор публикации:
Дата публикации:
Краткое описание:
предварительный просмотр материала

Тема 4: «Робота у середовищі програмування у консольному режимі»

Поняття консольного режиму виконання програми та можливості його використання; знайомство з можливостями середовища об'єктно-орієнтованого програмування щодо роботи у консольному режимі; можливості створення, редагування та тестування програм у консольному режимі; можливості введення та виведення інформації для виконання програм у консольному режимі; використання текстових файлів для введення та виведення інформації; розв'язування задач у консольному режимі.

Практична робота «Створення, редагування та тестування програм у консольному режимі»



Консоль комп'ютера - це сукупність пристроїв (у тому числі пристроїв введення-виведення), що забезпечує взаємодію людини-оператора з комп'ютером, - це монітор та клавіатура, які розглядаються як єдиний пристрій.

У старих комп'ютерних системах консоллю називався пристрій для виводу системних повідомлень: АЦПУ (Алфавитно-цифровое печатающее устройство) або монітор. Згодом замість АЦПУ стали застосовувати монітори, забезпечені знакогенератором, що дозволило швидко і зручно організовувати діалог з користувачем. Звідси походить традиція називати програми з текстовим інтерфейсом консольними.

У різних програмах та іграх консоллю стали називати вікно для виведення системних повідомлень та прийому команд.

Консольний додаток - це програма, призначена для роботи в операційній системі MS-DOS (або у вікні DOS), для якої пристроєм введення є клавіатура, а пристроєм виведення - монітор, що працює в режимі відображення текстової інформації.

Текстовий інтерфейс, що відтворює можливості телетайпа, тобто імітує прокручивающуюся на екрані нескінченну стрічку паперу, на яку користувач може вводити текст команд і нижче отримувати результати її роботи так само у вигляді тексту, називається інтерфейсом командного рядка. Також такі програми часто називають консольними програмами - тому що системи, де інформація вводиться і виводиться через текстову консоль, в основному реалізують саме інтерфейс командного рядка.Работа в среде программирования в консольном режимеРабота в среде программирования в консольном режиме

Приклад віконного текстового інтерфейсу

Консоль з точки зору програміста складається з вхідного буфера і одного або декількох екранних буферів.

Вхідний буфер - це черга записів з інформацією про події, що відносяться до введення, а саме:



  1. натискання і відпускання клавіш;

  2. події від миші (переміщення, натискання і відпускання кнопки) - якщо вони дозволені;

  3. зміна розміру активного екранного буфера - якщо дозволено.

Екранний буфер - це двовимірний масив (80х25) символів і їх атрибутів (колір символу і фону) для виводу в консольне вікно. Для доступу до консолі в Win32 API є функції як високого, так і низького рівня. Другі надають більш гнучкі можливості.





Практична робота «Створення, редагування та тестування програм у консольному режимі»

Завдання 1

Написати програму, яка виведе на екран запитання вашого імені та виведе привітання:

«Доброго ранку _____!»:

Рішення:

program z_1;

uses crt;

var a:string;

begin

writeln ('Як Вас звати?');

readln(a);

writeln('Доброго ранку ',a,'!');

end.

Завдання 2

Написати програму, яка буде перевіряти правильність введеного поняття: «комп'ютер це пристрій або система, здатне виконувати задану чітко визначену змінну послідовність операцій»

program z_2;

var a,b:string;

begin

writeln ('Що таке комп'ютер?');

readln(a);

b:=('це пристрій або система, здатне виконувати задану чітко визначену змінну послідовність операцій ');

if a=b then writeln('Це правильна відповідь ')

else

writeln('Це не правильна відповідь ');

end.

Завдання 3 (самостійно)

Написати програму яка виведе на екран «Доброго ранку!», потім запитає «Ваші Прізвище та Ім'я», потім запитає «Як ви вважаєте: що таке консольний додаток?». Опишіть варіант правильної відповіді, та у разі невірного твердження виведіть на екран: «Ні, __П.І.___, Ви не праві!»

program z_3;

var a,c,b:string;

begin

writeln ('Доброго ранку!');

writeln ('Введiть ваші Прізвище та Ім'я');

readln(a);

writeln (a,', як ви вважаєте - що таке консольний додаток?');

readln(c);

b:=(' це програма, призначена для роботи в операційній системі MS-DOS (або у вікні DOS), для якої пристроєм введення є клавіатура, а пристроєм виведення - монітор, що працює в режимі відображення текстової інформації ');

if c=b then writeln('Tak ',a,' це вірне твердження')

else

writeln('Ні, ',a,', Ви не праві!');

end.

Завдання 4 (самостійно)

Скласти програму, результатом виконання якої є запис до файлу псевдографічного зображення:

__|__

__/ * \========*

/; |HHHHHHHHH \

</<font face="Times New Roman, serif">( _@_@_@_@_@_ )

Завдання 5 (самостійно)

Скласти програму, результатом виконання якої є запис до файлу псевдографічного зображення:

(\__/)

(=*.*=)

(")_(")



 
 
X

Чтобы скачать данный файл, порекомендуйте его своим друзьям в любой соц. сети.

После этого кнопка ЗАГРУЗКИ станет активной!

Кнопки рекомендации:

загрузить материал