7


  • Учителю
  • Цикл уроків з курсу 'Інформатика 2 клас'

Цикл уроків з курсу 'Інформатика 2 клас'

Автор публикации:
Дата публикации:
Краткое описание:
предварительный просмотр материала

Шахтарська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 18








Цикл уроків з курсу

«Інформатика 2 клас»



Підготувала

вчитель початкових класів,

інформатики в початкових класах,

«спеціаліст ІІ категорії»,

Мироненко Лариса Вікторівна









м. Шахтарськ, 2014

Розділ 1 «Комп'ютери та їх застосування»

Урок 1

Тема: У комп'ютерному класі.

Мета: Ознайомити учнів з предметом «Сходинки до інформатики», з правилами поведінки та технікою безпеки в комп'ютерному класі. Розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення. Виховувати дбайливе ставлення до обладнання в кабінеті.

Обладнання: малюнки персонажів підручника, плакати з правилами поведінки та техніки безпеки, комп'ютерна програма «Сходинки до інформатики», підручники, зошити з друкованою основою.

Хід уроку

I. Організація класу. Знайомство з учнями.

Дзвоник гучно пролунав

І до класу всіх зібрав,

А урок для вас новий,

Тож знайомитись час з ним.

Діти, ви знаходитесь у кабінеті, в якому будете вивчати предмет «Сходинки до інформатики». Огляньте його і давайте познайомимось.

Гра на знайомство «Від щирого серця». Діти називають своє ім'я і власні побажання, сподівання до вивчення нового предмета, використовуючи фрази: «Я хочу навчитися…», «Я хочу дізнатися…», «Я сподіваюся…», передаючи іграшку у вигляді серця один одному.

ІІ. Оголошення теми й мети уроку.

Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, що вивчає інформатика. А так як це особливий предмет і вивчається в кабінеті, де багато обладнання, ми вивчимо правила поведінки та техніки безпеки, яких слід дотримуватись в комп'ютерному класі.

IIІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Ознайомлення з предметом.

- Від якого слова утворилася назва предмета «інформатика». Згадайте схоже за вимовою слово.

- Це слово «інформація».

З давніх-давен схід сонця повідомляв людині про початок нового дня, захід - про кінець дня. Рикання тварин змушувало людину ховатися від хижаків, поганий смак їжі - не їсти її. Людина від народження оточена інформацією, яку вона отримує з навколишнього середовища. Але в первісному світі інформації було небагато, а з розвитком суспільства її ставало все більше і більше.

Сучасна людина отримує велику кількість інформації: спілкування з людьми і тваринами, читання книг, газет, перегляд телепередач, відвідування музеїв і т.д. Таку кількість інформації важко зберігати, обробляти, передавати. І людина винаходить нові технічні засоби, які їй допомагають у цьому. Було винайдено книгодрукування, пошту, радіо, телевізор, комп'ютер, мобільний телефон. Поява комп'ютерів - машин для обробки інформації - дала людству нові можливості. Комп'ютери швидко увійшли в усі сфери нашого життя, і в ІІ половині XX століття сформувалася наука про загальні властивості й закономірності інформації, про методи її пошуку, передачі, обробки, використання в різних галузях діяльності людини. Ця наука отримала назву «інформатика».

Інформатика - це наука, яка вивчає засоби отримання, обробки, зберігання та поширення інформації за допомогою комп'ютера.

2. Ознайомлення з підручником, його героями.

Ми будемо поступово, сходинками вивчати цей предмет і станемо знавцями науки інформатики, а допоможить нам у цьому підручник.

Розгляд підручника дітьми.

Крокувати стежками нових знань разом з нами будуть герої підручника. Послухайте про них історію.

Маленька дівчинка на ім'я Ганнуся йшла вранці до школи через парк. Яскраво світило сонечко. Ганнуся мріяла про те, як вона зараз зустрінеться зі своїми друзями - однокласниками.

Аж ось під кущиком вона побачила якогось дивного маленького чоловічка, який махав їй руками і щось гукав. Таких чоловічків Ганнуся бачила в книжках з казками про гномів. На голові в чоловічка був червоний ковпачок, на носі - чудернацькі окуляри. Обличчя було кругле, все у веснянках. А усмішка така добра, що Ганнуся нітрохи не злякалася. Маленький чоловічок назвав себе:

- Гномик Мудрунчик.

Він розповів дівчинці про несподівану зустріч з мешканцем іншої планети - Елзіком, який із цікавості забрався на космічний корабель, який летів на Землю. Усе на цьому кораблі керувалося комп'ютерами. Але Елзік зовсім не знав, як працювати з ними, щоб повернутися на свою планету. Гномик Мудрунчик хоч і знав дуже багато про різні речі, але з комп'ютерами він теж не зустрічався. Тому і вирішили вони звернутися до дітей, адже Гномик чув, що в школі вчать, що таке комп'ютер і як з ним працювати.

Ганнуся погодилася допомагати Елзікові дізнатися більше про комп'ютер. А ви, діти, згодні?

3. Фізкультхвилинка.

Герої хочуть дізнатися, чи уважні ви діти і пропонують з вами погратися.

Гра «Увага» .

Учитель називає якусь дію (підняти руки, присісти і т.д.). А сам виконує іншу. Діти мають виконати ту дію, яка названа.

- Ви проявили увагу і кмітливість. Молодці!

4. Розповідь про кабінет, правила поведінки та ТБ в комп'ютерному класі.

4.1 Бесіда.

- Що ви бачите в кабінеті інформатики?

- Як треба поводитися в приміщенні, де є комп'ютери?

- Як треба поводитися за комп'ютером?

4.2. Читання правил безпечної роботи та поведінки в комп'ютерному класі з підручника учнями.

4.3. Перегляд фільму.

Доповнити ваші знання з цих питань допоможе перегляд комп'ютерного слайд-фільму «Правила поведінки в кабінеті інформатики і як поводитись з комп'ютером».

5. Фізкультхвилинка для очей.

Сплять маленькі совенята.

Раз! - розкрили оченята.

Подивилися навколо,

Потім вгору і додолу.

Оченята - блим, блим, блим!

Відпочити треба їм!

Вправо, вліво оченята повертали совенята.

Совенята будуть спати,

А ми будемо читати!

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Розгляд малюнків у підручнику.

- Що трапилося з Елзіком? Чому?

2. Гра «Доповни речення».

- А ви уважно слухали мене? Не так як Елзік? Тоді доповніть речення, які я пропоную.

  • Не принось до кабінету … (їжу і сторонні предмети).

  • Не можна розпочинати роботу без … (дозволу вчителя).

  • Не торкайся … (дротів, розеток).

  • Відстань до монітора має бути … (50 см).

  • Не можна стукати по клавішах на … (клавіатурі).

  • Не торкайся пальцями екрана … (монітора).

  • За комп'ютерним столом не можна … (їсти й пити).

  • Не клади нічого на … (клавіатуру).

3. Колективна робота в зошитах. (Урок 1)

V. Розвиток логічного мислення

Задачі з логічним навантаженням.

- Ганнуся теж вчиться у школі. Послухайте історії про її однокласників і дайте відповіді на запитання.

  1. Оленка і Сергійко вранці прийшли у клас, а там уже було 4 учениці. Скільки всього учениць стало в класі? Скільки всього дітей стало в класі?

  2. 5 хлопчиків і 6 дівчаток прибирали клас. Потім Оленка, Сергійко і Тетянка пішли поливати квіти. Скільки дівчаток залишилось у класі.?

VI. Підсумок уроку.

Гра «Світлофор».

- Якщо ви згодні підніміть зелену фішку, якщо ні - червону.

  • Інформатика - це наука, яка вивчає засоби отримання, обробки, зберігання та поширення інформації за допомогою комп'ютера. (Так).

  • Розпочинати роботу за комп'ютером можна без дозволу вчителя. (Ні).

  • Під час уроку в комп'ютерному класі не можна ходити. (Так).

  • Слід тримати рівну поставу за комп'ютером. (Так).

  • Можна торкатися пальцями екрана монітора. (Ні).

  • При роботі за комп'ютером руки мають бути чистими та сухими. (Так).

  • Працювати з комп'ютером можна тільки 15 хвилин. (Так).

VIІ. Домашнє завдання.

Виконати завдання у зошиті, прочитати статтю «У комп'ютерному класі».

VIІІ. Рефлексія.

Елзік хоче дізнатися про ваш настрій і відчуття від першого уроку і пропонує кожному обрати свій смайлік. Покажіть його нашим героям.

Продовжіть фразу: «На цьому уроці я взнав…», « Сьогодні мені сподобалось…».

Урок 2

Тема: Що може комп'ютер.

Мета: Ознайомити учнів з можливостями комп'ютера, повторити правила безпечної поведінки в комп'ютерному класі. Розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення. Виховувати самостійність, дбайливе ставлення до обладнання, підвищувати інформаційну культуру учнів.

Обладнання: малюнки персонажів підручника, серія плакатів «Професії і комп'ютер», комп'ютерна програма «Сходинки до інформатики», підручники, зошити з друкованою основою.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

Всі почули вже дзвінок -

Налаштуйтесь на урок.

Встаньте рівно, поверніться,

До сусіда посміхніться.

ІІ. Оголошення теми й мети уроку.

Прочитайте слово, зашифроване у ребусі.

  • Це слово «комп'ютер». Інформатика допоможе вам навчитися працювати на комп'ютері. І сьогодні ми взнаємо про його можливості і чим комп'ютер може бути корисний людині. Тема нашого уроку «Що може комп'ютер».

IIІ. Актуалізація опорних знань.

1. Гра «Впізнай героя».

У подорож за новими знаннями з нами відправляться наші знайомі герої. Згадайте їх.

Треба з'єднати малюнки Ганнусі, Мудрунчика та Елзіка з їх іменами.

2. Розминка.

- Мудрунчик підготував для вас цікаві завдання.

Знайди невідоме число.

1)

машина 6

мир З

школа ? (відповідь: 5)

2)

калина 6

трава 5

клен ? (відповідь: 4)

3)

вовк + лисиця 10

качка + коза 9

їжак + птах? (відповідь: 8)

4)

горобець - шпак 4

кролик - курча 1

собака - кіт? (відповідь: 3)

3. Перевірка домашнього завдання. Повторення правил поведінки та техніки безпеки.

- Ганнуся пропонує пограти в гру «Так чи ні» і згадати правила поведінки та техніки безпеки в комп'ютерному класі.

Гра «Так чи ні».

  • В кабінет інформатики потрібно вбігати і при цьому сильно кричати. (Ні)

  • В кабінет інформатики потрібно входити спокійно, в чистому взутті і без верхнього одягу. (Так)

  • Працювати за комп'ютером можна тільки з дозволу вчителя. (Так)

  • Не можна торкатися і висмикувати дроти і розетки. (Так)

  • Працювати на клавіатурі потрібно чистими, сухими руками; легко натискаючи на клавіші, не допускаючи різких ударів. (Так)

  • Приходячи до кабінету, приносьте із собою їжу та напої. (Ні)

  • Не можна торкатися пальцями екрана монітора. (Так).

  • Відстань від очей до екрана повинна бути не меншою ніж 50 см. (Так).

  • Наші герої захоплені тим, як ви гарно засвоїли правила. Вони дарують вам свою наступну історію.

IV. Мотивація навчальної діяльності.

Якось Ганнуся зібралася на вихідні до бабусі. Елзік вирішив поїхати з нею. Їхати потрібно було на поїзді. Коли друзі звернулися до касира у віконці, у них запитали, коли вони хочуть здійснити поїздку, а потім їм докладно розповіли о котрій буде вирушати поїзд, о котрій прибуде на станцію призначення і запропонували місця на вибір. Елзік був здивований: невже всю цю інформацію касир пам'ятає? Ганнуся засміялася.

- А як ви вважаєте, чи справді всі ці відомості касир має пам'ятати?

- А де ще потрібний комп'ютер?

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь учителя з елементами демонстрації.

Комп'ютер відіграє дуже важливу роль у нашому житті. Зустрічаємося ми з ним у різних ситуаціях. Інколи навіть не замислюємося і не знаємо, що безліччю різних процесів навколо керує комп'ютер.

Комп'ютер може з чорно-білого малюнка зробити кольоровий. Може змінити зовнішній вигляд людини або тварини. Може змоделювати вулицю міста або якусь будівлю. Може швидко обчислити. І це ще далеко не повний перелік!

Комп'ютерний фільм «Демонстрація можливостей комп'ютера».

- Давайте прочитаємо в підручнику, що ще може робити комп'ютер.

2. Робота з підручником (урок 2).

2.1. Читання статті.

2.2 Бесіда. Перегляд плакатів «Професії і комп'ютер».

- Де наші друзі зустріли комп'ютер?

- Чим корисний комп'ютер для інженерів?

- Навіщо комп'ютер у перукарнях?

- Як використовують комп'ютер мультиплікатори?

- Чим корисний комп'ютер у бібліотеках?

- А як його використовують у медицині?

- Чи можна за допомогою комп'ютерів створювати музику?

- Як використовують комп'ютер у видавництві?

- Чим корисний комп'ютер для банків?

- А як його застосовують у міліції?

VІ. Фізкультхвилинка.

Хто ж там, хто вже так стомився?

І наліво нахилився.

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати.

Руки вгору, руки вниз,

Вгору трошки подивись.

Руки склали, як вітряк,

І покрутимося так.

Вище руки підійміть

І спокійно опустіть.

Будем дружно ми сідати

І до праці приступати.

VIІ. Робота за комп'ютером.

1. Інструктаж учителя.

- Сьогодні ми з вами будемо працювати за комп'ютером, дотримуючись всіх вивчених правил безпеки.

Програма, з якою ми познайомимося, називається «Стрільці по яблуках». Ваша задача - збивати яблука. Зробити це можна за допомогою мишки. Покласти долоньку треба так, щоб вказівний пальчик лежав на лівій кнопці, а середній - на правій.

Щоб прицілитися в яблучко, потрібно пересунути мишу по килимку, при цьому на екрані рухатиметься стрілка - вказівник. Коли ви клацаєте кнопкою, ви подаєте команду стрільцям: ліва кнопка - лівому стрільцеві, що стріляє по жовтих яблуках, а права кнопка - правому стрільцеві, який стріляє по червоних яблуках.

Клавіша "пропуск" використовується, щоб розпочати програму, а також, щоб перервати перебіг етапу гри та розпочати його спочатку.

Кількість яблук на дереві на першому та другому етапах - 18, на третьому етапі - 24.

Зауваження. Після пострілу слід дочекатись, доки стрілець приготується, і тільки тоді робити наступний постріл, клацаючи однією з кнопок миші.

Методичні поради.

1. Якщо учень "загубив" вказівник миші, не може знайти його на екрані, порадьте йому простежити за напрямком, в якому прицілюється стрілець (або знайти перетин цих напрямків, якщо стрільців двоє).

2. На третьому етапі, коли на дереві є яблука обох кольорів, зверніть увагу учнів на ланцюжок міркувань: жовте яблуко - жовті стріли - лівий стрілець - ліва кнопка миші.

2. Робота в групах.

I група працює з комп'ютерною програмою.

II група працює в зошитах (урок 2).

Через 10 хвилин групи міняються місцями.

VIIІ. Релаксація.

Сонце спить, небо спить. (очі закриті долонями)

Навіть вітер не шумить. (присісти)

Рано-вранці сонце встало, (відкрити очі, встати, підняти голови,

Всіх промінням привітало. піднятися на носки, руки підвести

угору, розвести в сторони, підвести

угору, помахати руками)

Хмарка сонечко закрила,

Слізки срібні зронила. ( закрити обличчя руками)

Ми ті слізки пошукаємо,

У травичці позбираємо. (присідання)

Вправи для очей.

Очі швидко обертаєм,
Головою не хитаєм.
Вліво раз, два, три, чотири.
Вправо стільки ж повторили.
По колу очі обертаєм
І все навколо розглядаєм.
Раз коло, два і три, чотири.
Щільніше очі ми закрили.
На п'ять і шість їх потримали
І потім знову закружляли.

ІX. Закріплення вивченого матеріалу.

Гра «Впізнай професію»

Вчитель називає професію. Якщо людина цієї професії користується комп'ютером, то діти повинні плеснути в долоні.

Слюсар, інженер, режисер ,бібліотекар, тракторист, касир банку, мультиплікатор, вчитель, монтер, письменник ….

X. Розвиток логічного мислення.

- Мудрунчик підготував цікаві задачі-запитання.

  1. П'ять яєць зварилися за 10 хвилин. За скільки хвилин звариться одне яйце?

  2. Пара коней пробігла 15 км. Скільки км пробіг кожен кінь?

  3. Коля вищий за Васю, але нижчий за Сергія. Хто вище: Вася чи Сергій?

  4. Сергійкові батьки мають троє дітей. Їх звати: Світланка і Оленка. Як звати третю дитину?

XІ. Підсумок уроку.

Гра «Закінчи речення»

«Комп'ютер у нашому житті …».

«Комп'ютер використовують у …».

«Комп'ютер корисний для людей таких професій:…».

XIІ. Рефлексія.

«Сьогодні я дізнався …».

«На уроці я навчився …».

«Мені сподобалося …».

«Важко було зрозуміти …».

XIІІ. Домашнє завдання.

Зробити аплікацію «Мій комп'ютер», прочитати статтю «Що може комп'ютер».


Урок 3

Тема: Комп'ютери бувають різні.

Мета: Закріпити знання учнів про можливості сучасних комп'ютерів та їх призначення, про професії людей, ознайомити з різними видами комп'ютерів та їх застосуванням у житті. Розвивати увагу, пам'ять, зв'язне мовлення, логічне мислення. Виховувати інтерес до предмета.

Обладнання: комп'ютерна програма «Сходинки до інформатики», картки з завданнями, ілюстрації сучасних видів комп'ютерів, підручники, зошити з друкованою основою.

Хід уроку

I. Організація класу.

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе,

Привітайтесь:

«Добрий, день!»

  • Отже, із гарним настроєм, ми розпочинаємо наш урок.

Вправа «Очікування».

  • А що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

Можливі відповіді дітей:

- Я очікую, що на уроці буде цікаво.

- Я хочу дізнатися щось корисне та важливе.

- Я сподіваюсь, що дізнаюсь більше про види комп'ютерів, їх призначення та використання.

- Я очікую, що будемо творчо працювати.

  • А я, у свою чергу, сподіваюсь, що ви будете правильно, точно й красиво висловлювати свої думки, відстоювати свої точки зору, злагоджено працювати, робити висновки. Які якості характеру для цього вам потрібні? (Спостережливість, уважність, витривалість, наполегливість, віра в свої сили та можливості). Ось зараз ми і перевіримо, чи ви насправді уважні, спостережливі та кмітливі. Наші помічники приготували для вас цікаві завдання. Спробуйте їх виконати.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Повторення правил з техніки безпеки (обговорення ситуацій).

1. Учень забіг до кабінету інформатики, включив комп'ютер собі і
сусіду і став гучно натискувати на всі клавіші.

- Чи порушив він правила техніки безпеки? Якщо так, то які?

2 . Грайливі учні весело розважались на перерві біля школи, обливаючи
водою один одного із водяних пістолетів. Пролунав дзвоник і вони швидко прийшли в кабінет інформатики.

- Чи порушили вони правила техніки безпеки? Якщо так, то які?

2. Розминка

- Порахуйте кількість квадратів.






  • Діти, подивіться на дошку. Цю розповідь написав неуважний учень. Він допустив дуже багато помилок. Вам потрібно виправити його помилки у тексті.

Зима

Прийжла зила. Лисика сидить у морі. Зайцик тремтіть під ялинпою. Холодний вовк бродить літом у пошуках здобичі.

(Діти виправляють помилки, закреслюючи неправильні літери.)

Подивіться на дошку. Який неохайний цей текст після виправлень! Але на дошці ми можемо витерти його. А якби цей текст був написаний на аркуші паперу, що тоді робити? А за допомогою комп'ютера можна виправляти помилки, не залишаючи ніяких помарок. Для написання своїх текстів і творів письменники та журналісти використовують комп'ютер. Він для них у цій роботі найперший помічник.

3. Перевірка домашнього завдання.

А зараз давайте пригадаємо, чим ще можуть бути корисні комп'ютери? Для цього виконаємо завдання на картках.

Вкажи позначкою у квадратику, що вміє робити комп'ютер. Поясни свій вибір.

 Обчислювати

 Керувати пристроями

 Усміхатися

 Програвати музику

 Грати у футбол

 Надавати прогноз погоди

 Радіти

 Стрибати

 Навчати

 Друкувати тексти

 Прибирати в кімнаті

 Допомагати міліції

 Грати в шахи

 Перекладати з однієї мови на іншу

 Мріяти

 Допомагати конструювати машини

 Зберігати інформацію

 Ображатися

(Фронтальне опитування).

Гра «Аукціон»

Діти по черзі за рядами називають установи, де використовуються комп'ютери. Команда (ряд), яка протягом 5 секунд нічого не називає, вибуває з гри.

ІІІ. Мотивація начальної діяльності. Оголошення теми та завдань уроку.

Подивіться, чомусь наша Ганнуся сьогодні сумна. І я знаю, чому. Бо вона отримала завдання у школі, яке не може виконати. Їй треба назвати комп'ютери у порядку збільшення їх розмірів - від найменшого до найбільшого. Хто із вас може допомогти Ганнусі?

(Відповіді дітей).

  • Діти, скажіть, де ми можемо отримати інформацію, щоб допомогти Ганнусі? (Бібліотека, Інтернет, книги та ін.)

  • Отже, для того, щоб допомогти Ганнусі, ми сьогодні вирушимо до музею комп'ютерів і дізнаємося, які бувають комп'ютери. Тема нашого уроку «Комп'ютери бувають різні».

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Розповідь з елементами бесіди і демонстрації комп'ютерної презентації.

Отже, вирушаємо у подорож до музею комп'ютерів.

Запрошую вас до першої зали. Діти, подивіться уважно на експонати. Як ви думаєте, чи можна їх назвати комп'ютерами? (Відповіді учнів) Так, діти, звичайно, це найперші сучасні комп'ютери. Але, щоб їх створити, люди пройшли довгий шлях.

Дійсно, у всі часи людям потрібно було рахувати. У доісторичному минулому вони рахували на пальцях або робили насічки на кістках, зав'язували вузлики. Потім люди для розрахунків винайшли абак - це дощечка для арифметичних розрахунків, розділена на колонки, по яким рухали камінці і таким чином робили найпростіші розрахунки. Приблизно 4000 років назад вже придумали числа і правила обчислення, які дозволяли рахувати гроші під час торгівлі, обчислювати час сходу і заходу сонця, проводити інші обчислення. Першими сучасними пристроями для рахування були рахівниці та калькулятори. У наші дні складні обчислювальні задачі та багато інших задач, не пов'язаних з числами, розв'язують за допомогою «електронного мозку», який називається комп'ютером.

Швидко розвивалася наука і техніка. І виникла необхідність створювати машини і пристрої, які б допомагали людям у житті. І тому я запрошую вас завітати до другої зали.

Перед нами широко відчиняються двері другої зали нашого музею.

Що за експонати ви бачите на цій виставці? Так, звичайно, це сучасні комп'ютери, які ми звикли бачити у себе вдома, у школі.

Такі комп'ютери називають стаціонарними персональними комп'ютерами. Тому що їх установлюють у певному місці на тривалий час. (Діти повторюють хором «Стаціонарні персональні комп'ютери»).

Що ви можете сказати про наступний експонат?

А такий комп'ютер називають персональним, бо він призначений для роботи однієї людини - персони.

Чи відомі вам такі комп'ютери? (Ноутбук і нетбук)

Це портативні персональні комп'ютери. Що ви можете про них розповісти?

(Відповіді дітей)

Так, діти, вони невеликі за розміром, їх можна переносити, брати із собою в подорожі, на екскурсії, на канікули до бабусі.

Подивіться, діти, на цей експонат. Це - кишеньковий комп'ютер. Чим відрізняється він від персонального?

(Відповіді дітей)

Він маленький, не має клавіатури. Інформація вводиться за допомогою сенсорного екрана, тобто дотиком до екрана або пальцем, або спеціальною паличкою, яка називається стілус. У кишеньковий персональний комп'ютер можна, як у щоденник, записувати домашні завдання, цікаві шкільні заходи, мамині доручення, проводити обчислення. Його також можна використовувати для читання електронних підручників, слухання музики, перегляду кінофільмів.

І останній експонат - мікрокомп'ютери.

Діти, що це за предмети? Можливо, вони випадково потрапили до цього музею? Ні, діти, це пристрої, у яких всередину вмонтовані мікрокомп'ютери. Їх вбудовують у годинники, мобільні телефони і навіть одяг. Мікрокомп'ютери широко використовуються у медицині під час дослідження здоров'я людей.

Екскурсія наша закінчується і нам пора повертатися до школи. На порозі нас зустрічають репортери, яким необхідно написати статтю до газети про експонати Музею комп'ютерів. Допоможемо їм? Але спочатку відпочинемо.

V. Фізкультхвилинка.

Хто ж там, хто вже так стомився?

І наліво нахилився.

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати.

Руки вгору, руки вниз,

Вгору трошки подивись.

Руки склали, як вітряк,

І покрутимося так.

Вище руки підійміть

І спокійно опустіть.

Будем дружно ми сідати

І до праці приступати.

VI. Закріплення вивченого матеріалу.

Вправа «Закінчи речення»

  1. Комп'ютер, призначений для роботи на ньому однією людиною, називається… (персональним)

  2. Портативні персональні комп'ютери - це… (ноутбук і нетбук)

  3. Спеціальна паличка, за допомогою якої вводиться інформація у кишеньковий комп'ютер, називається… (стілус)

  4. Комп'ютери, які вбудовують у годинники, мобільні телефони, називають… (мікрокомп'ютерами)

  • Молодці, діти, я бачу, що ви були уважними, тому і швидко допомогли репортерам. Сподіваюсь, що ми зможемо допомогти і нашій Ганнусі з її завданням.

  • Назвіть комп'ютери у порядку збільшення їх розмірів, тобто від найменшого - до найбільшого.

  • Молодці , діти, але ж Ганнуся повинна і сама вміти виконувати такі завдання, тому давайте їй розкажемо, що ми бачили в Музеї комп'ютерів. Необхідно з'єднати зображення комп'ютерів з їх назвами.

- Діти, я хочу відкрити вам таємницю - незабаром у Ганнусі день народження і вона мріє про подарунок. Дізнаємось, який?

ЕКУБНТ (нетбук)

VIІ. Робота за комп'ютером.

1. Інструктаж учителя. Повторення правил безпеки при роботі за комп'ютером. Гра «Правила безпеки» (вправа «Правильно-неправильно»)

Із запропонованих картинок необхідно вибрати, де діти правильно користуються комп'ютером, а де - неправильно.

У комп'ютерній програмі вам доведеться сьогодні збирати ягоди та гриби в кошики. Для того, щоб захопити грибочок або ягідку, потрібно підвести вказівник до нього та натиснути ліву кнопку миші. Не відпускаючи кнопки, пересунути мишу по килимку. Грибочок так само пересунеться. Коли грибочок опиниться над кошиком, кнопку треба відпустити.

2. Робота в групах.

I група працює з комп'ютерною програмою.

II група працює в зошитах (урок 3).

Через 10 хвилин групи міняються місцями.

VIIІ. Релаксація.

Сонце спить, небо спить. (очі закриті долонями)

Навіть вітер не шумить. (присісти)

Рано-вранці сонце встало, (відкрити очі, встати, підняти голови,

Всіх промінням привітало. піднятися на носки, руки підвести

угору, розвести в сторони, підвести

угору, помахати руками)

Хмарка сонечко закрила,

Слізки срібні зронила. ( закрити обличчя руками)

Ми ті слізки пошукаємо,

У травичці позбираємо. (присідання)

Вправи для очей.

Очі щільно ми закрили -
це один, два, три, чотири.
Потім ширше розкриваєм,
Вдалині щось роглядаєм.
І поки ми розглядали
До шести порахували.
Щоб очі наші відпочили,
Робим це разів чотири.
IX. Розвиток логічного мислення

Задача.

Двоє людей стоять і дивляться в протилежні сторони. Чи можуть вони побачити один одного, не користуючись дзеркалом або яким-небудь іншим предметом? (Можуть, якщо стоять обличчям один до одного).

X. Домашнє завдання.

- Ми сьогодні з вами, діти, побачили, які комп'ютери були у минулому, ознайомилися із сучасними комп'ютерами. Але життя не стоїть на місці. І, можливо, хтось із вас створить новий вид комп'ютерів. Тому я вам пропоную вдома намалювати, яким ви уявляєте комп'ютер майбутнього.

Опрацювати статтю підручника «Комп'ютери бувають різні».

XI. Підсумок уроку (рефлексія)

Всі ви добре працювали,

На уроці не дрімали,

Гарно всі відповідали,

Знання нові здобували.

Урок я пропоную завершити такими висловлюваннями:

Сьогодні на уроці я дізнався …

Сьогодні на уроці я повторив …

Сьогодні на уроці я навчився …

Мені сподобалося …

Я не зрозумів …




 
 
X

Чтобы скачать данный файл, порекомендуйте его своим друзьям в любой соц. сети.

После этого кнопка ЗАГРУЗКИ станет активной!

Кнопки рекомендации:

загрузить материал