7


  • Учителю
  • Урок з предмету «Сходинки до інформатики» для 2 класу «Графічний редактор»

Урок з предмету «Сходинки до інформатики» для 2 класу «Графічний редактор»

Автор публикации:
Дата публикации:
Краткое описание: Урок«Графічний редактор» - це другий урок теми«Об'єкти. Графічний редактор». Навчальна мета уроку: ознайомити учнівз поняттям і призначенням графічного редактора Paint, ознайомити зінтерфесом вікна програми і сформувати навички роботи з елементами вікна. Урок,присвячений
предварительный просмотр материала

Сходинки до інформатики. 2 клас Шматова І.М.

Тема: графічний редактор.

Цілі:

  • навчальна: формувати поняття графічного редактора; ознайомити з інтерфейсом графічного редактора; формувати вміння працювати з елементами інтерфейсу програми;

  • розвивальна: розвивати уважність, зосередженість, акуратність при роботі з ПЗ; удосконалювати навички роботи з мишею;

  • виховна: виховувати естетичний смак, інтерес до навчання, самостійної роботи, творчості.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.

Програмне забезпечення: графічний редактор Paint; презентація «Графічний редактор».

Обладнання: мультимедійна дошка, підручник, зошит з друкованою основою, малюнки, завдання на картках для Розумників і Розумниць.

Вимоги до учнів: знати, як завантажити програму Paint, знати інтерфейс програми, вміти працювати з панеллю інструментів графічного редактора.

План уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІV.Вивчення нового матеріалу.

V.Усвідомлення набутих знань.

VІ. Фізкультхвилинка.

VІІ. Формування практичних вмінь та навичок6Практична робота на ПК. VІІІ.Релаксація

ІХ. Підсумки уроку.

Хід уроку

І Організаційний момент

І.1. Вступне слово вчителя.Любі друзі! Радо вітаю вас в комп'ютерному класі на уроці. Ми продовжуємо свою мандрівку по палацу Інформатики і сьогодні ми піднімемося ще на одну сходинку знань. Тож я надіюся, що сьогодні ви прийшли на урок з чудовим настроєм і величезним бажанням дізнатися щось нове.

Подаруйте мені та однокласникам свої гарні, милі, щирі усмішки і почнемо урок.

Доброго ранку, доброго дня!

Я вам бажаю здоров'я й добра!

Всі на уроці? І не сумуємо?

В світ інформатики дружно крокуємо!

Урок малювання у нас незвичайний,

Він дуже корисний і дуже повчальний!

І.2. Правила техніки безпеки. Але перед тим, як ми розпочнемо роботу повторимо правила поведінки в комп'ютерному класі та техніку безпеки при роботі з комп'ютером. Я хочу запросити до нас у гості Незнайку.

- Добрий день, Незнайку! Чому такий засмучений?

- Ось, потрібно вивчити правила поведінки в комп'ютерному класі. - сумно відповів Незнайка.

- Так це зовсім просто!

На уроці інформатики вчитель запитав Незнайка правила і ось що він відповів.

Діти, а давайте разом пограємо у гру «Сигнал» : підняти червону картку, якщо Незнайко озвучив правило неправильно і зелену, якщо правило озвучене вірно.

  • В кабінет інформатики потрібно вбігати і при цьому сильно кричати. (Ні)

  • Працювати за комп'ютером можна тільки з дозволу вчителя. (Так)

  • Приходячи до кабінету, приносьте із собою їжу та напої. (Ні)

  • Не можна торкатися і висмикувати дроти і розетки. (Так)

  • На клавіші потрібно тиснути сильно (Ні)

  • Не можна торкатися пальцями екрана монітора. (Так).

  • Гратися на комп'ютері можна досхочу (Ні)

  • Відстань від очей до екрана повинна бути не меншою ніж 50 см. (Так).

Учень.Правил безпеки дотримуйся, друже,

Тоді з комп'ютером будеш у дружбі!

Вчитель. Молодці ! З такими розумними дітьми можна сміливо працювати далі. Йдемо вперед, здобувати знання!


ІІ. Актуалізація опорних знань.

Вчитель. Сьогодні вас чекає комп'ютерне диво. Цікава, корисна і просто красива комп'ютерна програма. Сьогодні ми познайомимося з об'єктами нової програми. А зараз ми повторимо з вами, що таке об'єкт і які його властивості.

Усне опитування

  1. Що таке об'єкт? (це деяка частина навколишнього світу)

  2. Назвати властивості об'єкта (форма, розмір, колір, вага)

  3. Назвати декілька об'єктів, які мають властивість «круглий».

  4. Назвати декілька об'єктів, які мають властивість «теплий».


Вчитель.

А зараз будемо працювати групами. У кожної групи на столі стоїть кольоровий вазон. За правильно виконане завдання в ньому буде з'являтися квітка.

Червона група. Завдання «Знайди зайве»

  1. Ромашка, конвалія, бузок, волошка.

  2. Білка, дуб, вовк, ведмідь.

  3. Помідор, буряк, морква, слива.

  4. Кубики, лялька, конструктор, пірамідка.

Зелена група. Завдання «Скільки об'єктів"

Синя група. Завдання «Добери загальну назву об'єктів і доповни ряд"

  1. Понеділок, середа, вівторок. (Дні тижня)

  2. Юра, Сашко, Олена, Катя (Імена людей)

  3. Слон, крокодил, мавпа (Тварини)

  4. Мама, донька, бабуся (Родина)

  5. Коло, трикутник, квадрат (Геометричні фігури)


Жовта група. Завдання «Знайди об'єкт- відгадку».

1. Голуба хустина, жовтий клубок. По хустинці качається, людям усміхається. (небо, сонце)

2. Змахнула птаха крилом - закрила півсвіту чорним рядном. (ніч)

3. Зроду рук своїх не має, а узори вишиває. (мороз)

4. Навесні тебе радую, влітку прохолоджую, восени годую, а взимку грію. (дерево)

5. Маленький, сіренький. По гаях літає, уночі співає. (соловей)

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Дорогі діти, давайте з вами завітаємо на вернісаж малюнків, які ви намалювали на уроці образотворчого мистецтва. Я бачу, що всім вам дуже подобається малювати. Ви вже вмієте тримати олівець та малювати ним, вмієте користуватися пензлем і фарбувати.

Сьогодні теж урок малювання - але урок незвичайний. Тому що він проходить в комп'ютерному класі. Комп'юшка поведе нас у чарівний світ малювання, але не простого, а комп'ютерного. Сучасні мультфільми, кіно, комп'ютерні ігри, малюнки до книжок створюються за допомогою комп'ютерів. Для створення та опрацювання комп'ютерних графічних зображень використовують спеціальні програми - графічні редактори. Тема уроку «Графічний редактор».

Сторінка ерудита (учень). Перший графічний редактор з'явився тільки 30 років тому.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Ознайомлення з програмою Paint та її піктограмою. Запуск графічного редактора Paint.

Вчитель. Оскільки малюнки ми будемо виконувати на комп'ютері, то давайте познайомимося із відповідною програмою. Існує багато програм - графічних редакторів, які створенні для малювання, та змінювання малюнків. Я познайомлю вас з програмою, яка має назву Paint. Англійське слово Рaint означає «писати фарбами». Саме таку назву має програма, з якою ми будемо працювати. Подивіться на малюнки, створені за допомогою цієї програми.

Отже давайте знайомитися з новою програмою.

Сторінка ерудита.

Графічний редактор Paint - це програма, яку використовують для створення та редагування рисунків.

Запустити програму Рaint можна двома способами:

(Робота з підручником с.92 - знайти в підручнику способи запуску програми Paint).

  • Перший спосіб. Значок цієї програми знаходиться на Робочому столі комп'ютера. Вона має вигляд стаканчика, в якому поміщено різноманітні пензлики та олівці. Для запуску програми треба навести вказівник на значок і двічі клацнути ліву кнопку миші;

  • Другий спосіб. Виконати команду: Пуск Þ Усі програми Þ Стандартні Þ Paint

  1. Елементи вікна графічного редактора

Після завантаження на екрані відкривається вікно графічного редактора. Вікно програми Paint має такий вигляд. Давайте познайомимося з елементами вікна цієї програми. А допоможуть мені в цьому ваш друзі. Які? Відгадайте загадку.

Всяк школяр його шанує,

Бо він пише, ще й малює.

Хто ж цей славний молодець?

Це звичайно, … (Олівець)

Сторінка ерудита. Слово «олівець» - чужинець. Пов'язане зі словом «олово». Писали спочатку на пергаменті олов'яними паличками. Потім у XVI ст.. в Англії знайшли графіт. Ним пишемо і понині, тільки поміщений він у дерев'яну оправу. Отже, для виготовлення олівця застосовують і деревину. Олівці потрібно берегти від ударів, бо від ударів кришиться графіт.

Вчитель. Запрошую вас хлопчики Олівчики.

Учень 1. Після запуску програми нашу увагу привертає біле Робоче поле. На полі ми будемо створювати свої «шедеври», використовуючи різні інструменти, які нагадують звичайні, наприклад олівець та пензлик. Окрім інструментів є готові геометричні фігури. Інструменти і фігури розташовані на Панелі інструментів.

Учень 2. Якщо підвести вказівник миші до інструмента "олівець" і клацнути один раз лівою кнопкою, то кнопка, на якій зображено олівець, трохи посвітлішає. Це означає, що вона стала активною і можна малювати.

Учитель. До елементів вікна відноситься:

  • Рядок заголовка;

  • Меню;

  • Рядок стану;

  • Смуги прокручування.

Учень 3. Щоб малюнок був яскравим і милував око, ви можете вибирати колір з набору кольорів, який називається палітрою. А знаєте назви основних кольорів, їх всього три: червоний, синій,зелений. Якщо їх змішати, то отримаємо сім кольорів веселки (показую малюнок).


Любить пензлик мій до свята

Власний чубчик фарбувати.

У палітру він пірнає,

Кожний колір називає:

«Це червоний - жар неначе.

Ще - оранжевий, гарячий.

Жовтий - як пшениця в полі.

Мов трава - зелений колір.

Колір неба - він блакитний.

Синій колір, ніби річка.

Фіолетовий, як нічка».


Щоб обрати певний колір слід підвести курсор мишки до квадратика з цим кольором і клацнути ліву кнопку миші. Фарба цього кольору перетече в окремий квадратик, що зліва на палітрі кольорів.

Вчитель. Коли закінчите працювати, підведете вказівник миші у правий верхній кут екрана на кнопку з хрестиком. Клацнете один раз лівою кнопкою миші. Знову повернетесь на робочий стіл.


V. Усвідомлення набутих знань.

1. Робота в зошиті с. 46 вправа 1,2, 3


VI. Фізкультхвилинка.

Щось втомились ми сидіти,

Треба трохи відпочити.

Фізкультхвилинка «Веселка»

VІІ. Формування вмінь та навичок.

  1. Виконуємо практичне завдання: запусти графічний редактор Paint і ознайомся з вікном цієї програми. (Підручник с. 94)

  2. Робота з вітальною листівкою. Завдання «Розмальовка»

  • Дііти, яке свято наближається? (8 березня)

  • Як вітають люди одне одного зі святом? (дарують листівки)

  • Кого ви привітаєте власноруч створеною листівкою на комп'ютері?

  • У вас на партах стоять улюблені квіти. Зараз із квітів вашої любові ми створимо вітальну листівку до дня 8 Березня для ваших матусь і бабусь. Працюючи, намагайтеся передати свою любов. Подаруйте радість, як сонячне проміння на початку весни.

VIII.Релаксація.

Очі вліво подивились Очі вгору, очі вниз!

Там нічого не змінилось! Не лінуйся! Посміхнись!

Вправо поведем зінички... Ще раз вгору,

Ні зайчати, ні лисички... Знову вниз!

Ми нікого там не бачим? І на цьому - зупинись!

Знову вліво... і направо... Оченятам зняли втому,

Це не вправи, а забава! До роботи, нумо, знову!

ІХ.Підведення підсумків.

А зараз додамо ваші роботи до нашого вернісажу. Прикріплюючи квітку, кожен із нас прислухається до свого серця і скаже заповітні та щирі слова для своєї матусі і бабусі. Адже, слова, що йдуть від серця, найщиріші та найтепліші. (наприклад мила, дорога, славна, чудова, чарівна).

Ми побували в гостях у країні «Графіки». Але казкова країна не закривається для вас, а буде чекати на наступних уроках.

1. Впиши пропущене слово, обравши одне із поданих у дужках.

Paint - це ________________редактор (текстовий, графічний, музичний)

Набір кольорів у графічному редакторі називається___________________

(фарбами, кольорами, палітрою)

2. Вкажи цифрами у кружечках послідовність дій для запуску

графічного редактора Paint.

Програми

Пуск

Paint

Стандартні

3. За допомогою якої кнопки можна закрити вікно графічного редактора

Paint.

ІХ. Закріплення знань учнів. Підсумок уроку.

Перевіримо, як ви засвоїли тему уроку.

  • Що означає слово Paint?

  • Які дії треба виконати, щоб перед вами була програма "Paint"?

  • Як створити малюнок олівцем на екрані?

  • Як повернутися на робочий стіл?





 
 
X

Чтобы скачать данный файл, порекомендуйте его своим друзьям в любой соц. сети.

После этого кнопка ЗАГРУЗКИ станет активной!

Кнопки рекомендации:

загрузить материал